  • Data: 2022-07-21 22:32:33
    Temat: Re: Awaria w ALIOR BANK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 21 lipca 2022 o 20:05:03 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Wystawiał. Jest kilka podobnych firm nie będących bankami. U nas mniej
    > popularne, ale masę fraudów na takie "dziwne" wynalazki jest rozliczane.
    > Po za tym w polskim prawie jest rozbicie na banki i instytucje
    > finansowe, natomiast nie jestem pewien, ze w każdym kraju tak jest.

    "Instytucje kredytowe", a nie "finansowe".
    Wolno im udzielać kredytów, ale tylko z własnych środków.
    Jedynie bankom wolno udzielać kredytów ze środków wpłacanych przez deponentów.

    > Mam gdzieś i jak znajdę, to popatrzę. Ale chyba nie CINKCIARZ.PL je
    > wystawiał. To był tylko brand. Któryś bank w ich imieniu to robił. Od
    > COVID-u akurat nie używam i po utracie ważności mam ją gdzieś
    > zdeponowaną w "śmietniku".

    Na mojej jest "wystawcą karty jest conotoxia sp. z o.o."
    Więc widać niewiele trzeba.
    To jest druga spólka tego gościa od cinkciarza, na kartę jest osobna umowa.
    I kartę też trzeba zasilać - idzie przelew na konto innej spólki.
    Już nie pamietam, która jest z Cypru ;>

    > No więc dziś to sprawdzałem, bo potrzebowałem służbowo i tak to działa.
    > Poczta Polska ma rachunek rozliczeniowy w Banku Pocztowym. Przekazy idą
    > z jednego konta. Akurat oszuści chcieli w błąd prowadzić ofiarę, że niby
    > płacą mu cztery firmy - mniejsza o to, o co chodziło, bo nie chcę pisać
    > - i wyszło dziwnie, ze czterech różnych płatników z jednego numeru
    > rachunku przelew robi.

    No to się nadziali - poczta wszystkie "wpłaty na konto" robi z jednego rachunku.
    Ale ciekaewe jest co innego - ten formularz może tez być do przelewu (wybierasz "P'
    zamiast "W") - i zamiast danych wpłacającego wpisujesz nr rachunku źródłowego.
    Tylko jaki to przelew tak można na poczcie zrobić?

    > Ciekawe rozwiązanie. Natomiast uważam, ze to, ze do spłacania danej
    > karty jest indywidualny rachunek bankowy, to nie jest to samo,
    > posiadanie takiego rachunku. Za gaz, czy podatki też przecież płacimy na
    > spersonalizowane rachunki, co nei znaczy, ze należą one do Ciebie. Nie
    > da się - o ile wiem - bezpośrednio z takiego przypisanego do karty
    > rachunku wykonać przelewu. Nie wiem, jak to wygląda u kogoś, jakbym mu
    > przelew z karty kredytowej zrobił i jestem ciekawy, czy bedzie miał
    > przelew przychodzący z tego rachunku, który służy do spłacania
    > zadłużenia, ale wątpię.

    Tak to nie będzie - nie widziałem chyba nigdzie opcji "przelew z KK" na rachunek obcy
    - jedyna możliwość to wypłata na ROR w tym samym banku.
    Hmm, pytanie, czy jak nie masz ROR to nie zrobisz przelewu z KK?
    Choć w mBąku jest jeszcze "mTransfer z KK" - to może iść z numerem rachunku KK jako
    źródłowym.
    Ale też z dowolnym innym - mTransfery są tylko na inny rachunek w mBąku (i kosztują
    odbiorcę 2%).

    A przecież czasem dostaję też uznania bez numeru rachunku, np. zwroty za KK 1-2-3
    (nie zwrot za zwrócone zakupy, tylko 2% od wydanej kasy na ubrania i 3% na knajpy).
    A i są jeszcze uznania za zwroty zakupów - jaki tam jest nr rachunku źródłowego?