eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela › Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
  • Data: 2008-12-24 07:01:15
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Gru, 22:53, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > My piszemy o czym innym, Ty o czym innym!
    > Ty nam cały czas udowadniasz, że banki są solidarnie odpowiedzialne za
    > skutki popełnionego przez któryś z nich błędu (czego nikt przecież nie
    > kwestionuje!), a my piszemy o tym, że jeśli zlecający przelew podał
    > niewłaściwy numer rachunku, to on sam powinien ponosić odpowiedzialność
    > za ten błąd, a nie żaden bank!

    > No to jeszcze podaj podstawę prawną uzasadniającą takie stwierdzenie :)
    > Po to wprowadzono numery rachunków bankowych, żeby ani bank, ani nadawca
    > przelewu nie musieli sobie zawracać głowy dokładnymi danymi
> [...]

    Ja zapytam inaczej: mozesz mi podac podstawe prawna swoich twierdzen,
    ze dane osobowe odbiorcy przelewu sa bez znaczenia i maja charakter
    wylacznie pomocniczy? ;-) Bo generalnie wiesz to jest tak, ze z jednej
    strony jest wyrok SN [i naprawde dla higieny intelektualnej dyskusji
    warto go przeczytac] z drugiej strony sa np. Twoje twierdzenia ale
    jeszcze nikt tutaj nie pokusil sie o argumentacje prawna swojej
    krytyki tego orzeczenia.

    A jak juz pisalem to orzeczenie jest absolutnie potwierdzeniem tego co
    w Polsce obowiazuje i nie sadze zeby jakiegos prawnika od prawa
    bankowego szczegolnie dziwilo. Skoro chcesz obalic tezy tego
    orzeczenia to faktycznie trzeba poszukac mocnych argumentow prawnych
    przeciwko takiemu orzeczeniu ;)