eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBank odpowiada za sprawdzenie zgodności nr konta i danych właściciela › Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
  • Data: 2008-12-24 08:32:59
    Temat: Re: Bank odpowiada za sprawdzenie zgodnosci nr konta i danych wlasciciela
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 23 Dec 2008 06:38:44 -0800 (PST), BK napisał(a):

    > I to obcieciem publicznym poprzez kare rozczlonkowania cial ciala
    > orzekajacego. Nie ma mozliwosci wprowadzenia 100% nieomylnego systemu
    > sadownictwa.

    Tak samo jak nie ma 100% pewnego biznesu.

    > Wazne zeby nielogiczne, bledne orzeczenia SN wylapywac, krytycznie
    > glosowac, wskazywac inne rozwiazania. Orzeczenia SN, o ile niestety
    > moga komus zbabrac konkretna sprawe, nie sa bezwzglednie wiazace dla
    > innych - mozna wiec w praktyce naprawiac bledy sadu ;-)

    Problem w tym, że nad SN nie ma już niczego i SN jest bogiem prawa.
    Dlatego też odpowiedzialność za skutki wprowadziłaby konieczność myślenia
    (wiem, okrutny jestem, prawnikom każę myśleć).

    > Nikt od nikogo nie zadna rzeczy niemozliwych. Odpowiedzialnosc za
    > prawidlowe wykonanie zlecenia jest starsze od instytucji wspolczesnego
    > banku.

    Tyle, że owa prawidłowość nie może polegac na tym, że bank ma sprawdzać,
    czy się nazwa beneficjenta zgadza, kiedy nie ma on i nie może on mieć
    dostępu do tych danych.

    > sie z nia licza. Nie rozumiem czemu sie oburzasz na cos co jest od
    > dawien dawna normom w systemie bankowym i zaakceptowane jest przez
    > srodowisko - zarowno przez sady, banki jak i klientow.

    Nie jest i nie było. Od dłuższego czasu było wiadomo, że bank może
    sprawdzić tylko numer rachunku. I jak znam życie, to pójdzie nowelizacja
    prawa bankowego w tym kierunku.

    --
    ___________/ GG: 3524356