  • Data: 2009-11-02 18:19:39
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    MK wrote:

    > Znalazlem taka definicje
    > "Zgodnie z definicją artykułu 943 §2 kodeksu pracy mobbing oznacza
    > działania lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko
    > pracownikowi, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub
    > zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności
    > zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie
    > pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników."
    > Trudno chyba wykazac, ze wyplata w monetach ma takie znamiona...

    oczywiscie ze ma.
    Ma na celu nękanie pracownika i wymuszenie określonego działania w
    postaci założenia rachunku bankowego.
    Wypłata w bilonie ma tez na celu ośmieszenie i poniżenie takiego
    pracownika w stosunku do innych pracowników.

    Zresztą wypowiedź jest jasna w jakim celu jest to robione.

    > Przcownikom, bo by musieli nosic wypchane kieszenie kazdego dnia :).

    Nie każdego dnia.
    Wystarczyloby, zeby pracownicy się zorganizowali i po prostu wpłaty
    robili w taki, a nie inny sposob. Co za problem przywieżć raz gore
    grosza i potem nekac kasjerki wpłatami podrzucanymi w woreczkach
    parokilogramowych.
    Zresztą jak sie zorganizują to mogę to robić również ci, którzy konta
    bankowe mają. W ramach solidarności z innymi pracownikami.
    Wystarczy, że 5 tyś ludzi raz w miesiacu podrzuci w groszowkach jakąs
    tam wpłatę uczelnia bedze musiała spory problem co z tym zrobic.

    Procownikow nalezy zachecic do założenia konta, a nie zniechecac do
    pobierania gotowki.
    Pobieranie gotowki w kasie to prawo pracownika i trzeba sie z tym
    pogodzic, że niesie ze sobą koszty.
    Zresztą, gdyby zaoferować pracownikom, ze dorzuci im sie do pensji koszy
    prowadzenia tego rachunku bankowego przez kilka lat, to szybko by to
    problem rozwiązało.