  • Data: 2009-11-02 19:17:29
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Lis, 19:55, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Mam nadzieję, że to nie przejdzie.
    > ZUS i karty pre-paid - ciekawym co też będzie sobie można zrobić z tym
    > kartami w miejscowościach gdzie najbliższy bankomat jest 1-2 km, a to
    > i bankomat banku spółdzielczego. Oczywiście do obsługi tego
    > wszystkiego wybierze się w przetargu bardzo "tani" bank, a całość
    > wszystkiego będzie kosztowała więcej niż utrzymanie kas w oddziałach.

    A czemu to w obsluge musi brac jakikolwiek bank? Niech Panstwo samo
    wydaje karty pra-paid. Skoro Panstwo moze wydawac zwykly pieniadz nie
    rozumiem czemu mialoby nie wydawac pieniadza elektronicznego. To raz.
    Dwa, ze dla mnie logiczne, ze taka operacja powinna byc odpowiadnio
    przygotowana - tzn. warto zaangazowac w to kilka firm i instytucji
    panstwowych. Np. poczte, pko bp ;-) Ja na serio nie widze w tym
    problemu. Sa kraje, ktore swiadczenia publiczne/socjalne wyplacaja
    czekami i ludzie zyja.

    > Po 2.: skoro dbasz o swoje pieniądze to dziwnym jest, że postulujesz
    > zaokrąglanie cen w górę.

    Bo ja przewrotna bestia jestem. Bezsensem jest utrzymywanie produkcji
    monet 1 gr, gdzie jedna moneta jest drozsza niz jej nominal. I
    szczerze mowiac nie mam pojecia kiedy ostatni "uzylem" 1 groszowki w
    sklepie. Wiec dla mnie ich likwidacja to nie problem.

    Inna sprawa, ze moga byc ludzie ktorym 1 gr sie przydaja, uzywaja ich
    na codzien. Oki - cool - nie kwestionuje tego. Ale IMO ekonomicznie
    utrzymywanie tak niskich nominalow nie jest uzasadnione.