  • Data: 2009-11-02 19:50:52
    Temat: Re: Bilonem w opornych
    Od: "Valdi" <V...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BK" news:7d32807d-da50-4fde-8ba1-25d8ddde91ce@o10g2000yq
    a.googlegroups.com

    > A czemu to w obsluge musi brac jakikolwiek bank? Niech Panstwo samo
    > wydaje karty pra-paid. Skoro Panstwo moze wydawac zwykly pieniadz nie
    > rozumiem czemu mialoby nie wydawac pieniadza elektronicznego. To raz.

    IMHO takie rozwiązanie miało by sens gdyby w PL istniał specjalny system
    kartowy stworzony przez NBP - coś a'la regionalne systemy kartowe jakie np.
    występowały/występują na terenie Niemiec, Francji itp.

    > Dwa, ze dla mnie logiczne, ze taka operacja powinna byc odpowiadnio
    > przygotowana - tzn. warto zaangazowac w to kilka firm i instytucji
    > panstwowych. Np. poczte, pko bp ;-) Ja na serio nie widze w tym
    > problemu. Sa kraje, ktore swiadczenia publiczne/socjalne wyplacaja
    > czekami i ludzie zyja.

    A po co sobie tak życie kombinować? Mamy jeden bank państwowy (stricte
    państwowy) w postaci BGK, to może by on (albo inny przybytek finansowy)
    zaoferował specjalne, darmowe konta do świadczenia ww. usług? Chyba to by
    było prostsze w realizacji?

    > Po 2.: skoro dbasz o swoje pieniądze to dziwnym jest, że postulujesz
    > zaokrąglanie cen w górę.

    > Inna sprawa, ze moga byc ludzie ktorym 1 gr sie przydaja, uzywaja ich
    > na codzien. Oki - cool - nie kwestionuje tego. Ale IMO ekonomicznie
    > utrzymywanie tak niskich nominalow nie jest uzasadnione.

    Po wejsciu do eurozony (oby jak najpóźniej, albo wcale!) też będziesz
    postulował za wycofaniem 1 eurocenta? :)