  • Data: 2009-11-03 18:46:11
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłyby być, choć nie chcą [długie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Kraje strefy Euro sa w Europie.
    > Szwajcaria tez jest w Europie, ale w strefie Euro juz nie.
    >
    > Rozumiesz juz roznice?

    Ja? Ja sie na geografi znam, natomiast ty masz problem z rozroznieniem ze UK
    od calej europy...
    Ale milo, ze zaczynasz odraboiac zaleglosci, na pewno ulatwi to dyskusje.

    > Prosze wiec o pomoc.
    > Chyba ze palnales jakas bzdure, i nie masz na nia pokrycia w faktach -
    > trzeba bylo tak od razu.

    Juz ci pomoglem co jeszcze chcesz? Na talezu podac?

    > Jedna z czterech swobod, bedacych u zalozenia Unii.
    > Jesli o nich nigdy nie slyszales, to o czym ty sie tu w ogole
    > przemadrzasz?

    Zaraz zaraz, chcesz mi i reszcie uzytkownikow wmowic, ze w UE jest swobodny
    przeplyw kapitalu bankowego?! Bo dokladnie o kapitale bankowym rozmawiamy.

    > (...)

    > Prosze juz kolejny raz o podstawe prawna.
    >
    > Bo jak nie, to rownie dobrze mozemy dlugo dyskutowac o wprowadzonym w
    > ostatnim tygodniu zakazie Swiat Bozego Narodzenia, prawda?

    Z geografi lekcje odrobiles, zapytam: znasz niemicki?
    Jesli tak dlaczego nie zadasz takiego pytania wprost do tamtejszego
    odpowiednika nadzoru bankowego?
    Wierz mi, ze ci odpisza.

    > Nie w bankach - lecz w Unii Europejskiej ("swoboda przeplywu kapitalu w
    > bankach" bylyby jakims koszmarkiem logicznym, jakbys czase zastanowil sie
    > nad tym, co napisales).

    Hmm, wiec tak- skup sie, bede tlumaczyc jak dziecku:
    Mowiles o tym, ze nie ma ograniczen co do udzialu kapitalu zagranicznego w
    bankach bo UE tego zabrania i to TY powoales sie na swobode przeplywu
    kapitalu w UE - skad wiec teraz taka zmiana zdania?
    Czyzbys jednak cos miedzy czasie przeczytal?:))) W zasadzie to dobrze;)
    Milo, ze dzieki mnie zaczynasz cos wiecej wiedziec.

    > Znaczy sie - twierdzisz, ze w UE nie ma czegos takiego, jak "swobodny
    > przeplyw kapitalu" (a jak gdzies jest, bedzie usilnie zwalczane przez KE)?
    > Mocne.

    W bankach nie ma. To reguluje sobie kazde panstwo. I o tym caly czas pisze,
    jak widze (wyzej) zaczeles o tym czytac i powoli dociera - to milo.

    > (...)

    > Trzeba bylo zglosic sie do kasy zakladowej.
    > To ty pisales, ze "zaden pracodawca w Polsce nie przeleje pieniedzy...".
    > Mi przelewal, choc mam swiadomosc, ze jaki pracownik, taki pracodawca, i
    > mogles miec mniej szczescia...

    "przelewal" - znaczy juz nie przelwa? A mozesz objasnic na czym polegala
    twoja praca, czy to byla np. praca na etat u polskiego pracodawcy na poslkim
    terenie? Miales adres zameldowania w Polsce i tu pracowales a pracodawca
    przelwal pieniadze na konto do niemiec?
    Bo wiesz, ja tez jezdze na delegacje do roznych pastw nie tylko UE i tez
    moja pensja spywa z tamtych krajow na moje konto w UK.
    Dlatego zpytalem o to. Bo w takiej sytuacji pracownicy tej uczelni mogli by
    zalozyc konta darmowe w niemczech i pracodawca tam by im wysylal pieniadze.

    > Miejsce zamieszkania w Rumunii? Mozesz to wykazac ubezpieczalni? Wtedy
    > mozliwe, ze bedzie taniej.
    > W przeciwnym wypadku bedzie duzo drozej (cwiczenie logiczne: zastanow sie,
    > dlaczego).

    No ale top ty napisales, ze majac adres rejestracji pojazdu w polsce mozna
    ubezpieczyc za granica - woiec znow zmieniasz zdanie?

    > A po szczegoly zadzwon do kilku towarzystw ubezpieczeniowych np. w Polsce,
    > pare z nich ubezpiecza samochody w innych krajach.

    ALE JA NIE PISZE O POLSKICH JA NP. CHCE UBEZPIECZYC POJAZD U RUMUNSKIEGO
    UBEZPIECZYCIELA MAJAC ADRES ZAMIESZKANIA I REJESTRACJI POJAZDU W POLSCE.
    CZY DUZYMI LITERAMI BEDZIE LEPIEJ DLA CIEBIE?
    Ty odpisales, ze mozna.

    > Na razie nie podales _zadnego_ konkretu.
    > Wciaz czekam o niemieckie prawo 5%.

    Mam nadzieje, ze przestaniesz zmieniac zdanie co post;)
    Tak masz zawsze, ze zmieniasz swoje wypowiedzi?