  • Data: 2009-11-04 17:06:56
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki mogłybybyć, choć nie chcą [długie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Byc moze.
    > Faktycznie - teraz jest darmowe. Albo cos mi sie teraz pomylilo, albo
    > zmienili.

    Raczej czegos niedoslyszales bo od ponad 10 lat nic sie nie zmienilo.

    > Znaczy - nie zrozumialem? Nie sadze.

    Sa tak zwane konta "paltynowe" "zlote" "premium" itp. W skald ktorych
    wchodza ubezpieczenia wyjazdow zagranicznych, domow, czasem samochodow,
    nizszy procent na overdraft itp. Takie konta juz kosztuja bo jak napisalem
    maja dodatkowe komercyjne uslugi (na 100% sa to ubezpieczenia + dodatki)

    > Ale co? Jest jakas ustawa, ktora to reguluje?\

    Tego nie wiem. Wiem, ze spora reforme bankowosci przeprowadzila M. Thather -
    ale czy dotyczyla tego to nie wiem. Byc moze, zobacze sie w tym miesiacu z
    osoba ktora byla vice prezesem RBS przed paroma laty to sie zapytam (jest na
    emeryturze, osoba urodzona w Polsce).

    > Sprawdzales wszystkie?
    > Naprawde nie ma wyjatkow?

    Nie ma! Konto basic jest 100% darmowe.
    Do niedawna, znaczy jakies 4 latata wstecz, 80% bankow do konta basic na
    poczatek dawali tylko cach card - taka karte ktora dziala wylacznie w
    bankomacie, ale po dwuch lub trzech latach testow zrezygnowali z tego i od
    razu daja konto z denetowka i czekami. Przy casch card tez mozna bylo robic
    upgrade konta ale najwczesniej po 3 miesiacach a po 12 miesiacach upgrade
    byl na telefon. Nie wiem dlaczego z tego zrezygnowano... a ja wlasnie
    potrzebuje takie konto:)) z ktorego nie da sie nic zrobic poza wyplata
    gotowki z bankomatu:)

    > Sluchaj, a mozesz zdradzic w ktorym banku masz to cudowne konto?
    > Bo chcialbym sie zapoznac z warunkami...

    W prawie kazdym;) zobacz: Abbey, LLioyds, NatWest, Halifax, Barclays....

    > A znasz takie powiedzenia 'there is no a free lunch'?

    Znam, ale co ono ma wspolnego z posiadaniem konta w banku?
    To, zwe w Polsce kroi sie za sam zapis w bazie nie oznacza, ze to norma na
    swiecie, bym powiedzial, ze to specyfika krajow raczej trzeciego swiata.

    > BTW
    > Ostatnio sluzbowo przebywalem z grupa Anglikow. Pojechalismy tez na
    > kilka dni do Kaliningradu (Rosja). I okazalo sie ze jestem jedyna osoba
    > ktora aktywnie korzystala z kart platniczych.
    > Oni ani nie placili KK, ani nie wyplacali pieniedzy z bankomatow, mimo
    > ze karty rzecz jasna mieli. Wymieniali funty w kantorach.
    > Na pytanie dlaczego - twierdzili ze za operacje kartami za granica, i
    > wyplacanie gotowki z debetowek za granica sa spore prowizje.
    > Pewnie wszyscy byli klientami jakichs kiepskich bankow.

    Ja bym tez nie uzywal:))
    Anglicy jak malo inny narod dbaja o kazdego pena. Anglik bedzie ostatnim
    ktory za cos zaplaci jesli nie musi.
    Jesli za pobranie kasy lub wyplacenie gotowki w Kaliningradzie pobierane sa
    wysokie prowizje, ja tez bym poszedl do kantoru. I zamiast dac bankowi te
    pare funtow przepic je w lokalnej knajpie... na tym to polega, oni swoje
    pieniadze wydadza na siebie - nawet je doslownie wywalajac w bloto - noiz
    dadza zarobic bankowi czy tutejszemu Urzedowi Skarbowemu:))