  • Data: 2009-11-04 19:47:02
    Temat: Re: Bilonem w opornych, czyli jakie banki moglybybyc, choc nie chca [dlugie]
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    O! Zrobiles cos z czytnikiem:)) bo sie nareszcie normalnie cytuje:)

    > Tez juz tak nie przesadzajmy z tym trzecim swiatem. Tak jakby to bylo
    > wszystko czarno-biale.

    Czarno biale nie jest, ale niestety, za "rozowo" to nie wyglada. Niestety
    dla osob mieszkajacych w kraju jest to trudne do zaakceptowania a mozna to
    zobaczyc jedynie z perspektywy miejsca i...czasu.
    I choc zaraz znadzie sie nastepna ekipa skaczaca na mnie, to mozecie wierzyc
    lub nie, ale Polska (miedzy innymi) byla od 1994 roku krajem testow
    bankowosci elektronicznej... Dlatego w Polsce juz ponad 10 lat temu byl
    dostep do konta przez internet itp uslugi czego w europie zachodniej jeszcze
    nie bylo (W UK, dostep do e-konta to lata 2002+ i to nie kazdy bank
    posiadal. Mniej wiecej d-opiero od 2005 e-konta staly sie nie jako
    standardem. Ale jak wspomnialem wczesniej przetestowano to miedzy innymi w
    Polsce, w UK wdrozenie tego bylo wiec bardzo tanie.

    > Cool - zgadzam sie - mamy drozsze uslugi bankowe niz UK.

    o 100% drozsze.

    > Ale nie robmy z nas trzeciego swiata. Jednoczesnie mamy rzeczy w
    > bankowosci znacznie lepsze niz w UK. Jak chociazby nasz Elixir/KIR.
    > Ludzie z UK moga nam zadzroscic takich przelewow.

    Jesli wysle przelew do tego samego banku jest natychmiasrt do obcego 3 dni,
    ale co to przeszkadza?
    Na to sklada sie szereg innych spraw, jak wiem, ze glownie dotyczy to
    rachunkow. w UK kazdy rachunek ma termin platnosci 14 dni czyli czasu jest
    moc, ba, jak nie zaplacisz w 14 dniach nikt nie naliczy ci odsetek, wiec z
    czym sie spieszyc? Po ok miesiacy przychodzi przypomnienie o niezaplaconym
    rachunku;) i daja kolejne 7 dni:)
    tak czy owak mozna to przeciagnac nawet do roku bez odsetek... tak wiec
    szybkie przelewy sa naprawde zbedne w zyciu codziennym.
    Co prawda czeki tez realizuja sie najszybciej w 3 dni a w Halifax nawet 10
    dni:)) to i tak jak masz taki czek np. halifax i pojdziesz do banku halifax
    to dostaniesz gotowke do reki.

    > Jak ktos jeszcze sie zastanawia jak bardzo jestesmy "Zacofani" i jaki
    > u nas "trzeci swiat" to obok jest dyskusja o akceptowaniu kart
    > platniczych u naszych Niemieckich sasiadow. O takiej akceptowalnosci
    > Visa, VE, Maestro jak w naszym kraju oni moga snic :)

    W UK wiekszosc kart jest akceptowanych - jak jest w niemczech nie wiem.

    > Sa u nas rzeczy, ktore sa dobre, sa takie srednie i sa zle.
    > Jak wszedzie.

    Problem w tym ze tych zlych jest coraz wiecej zamiast tych dobrych.

    > Grunt, ze sie rozwijamy :)

    A ja mam niestety inne wrazenie:(
    Tylko dzieki UE w Polsce sa tansze smsy czy rozmowy tel. gdyby nie UE to
    nadal bylo by jak przed 2 laty.
    Tak samo zmiana operatra i zostawinie numeru, Polska przeciagla czas
    przejsciowy maksymalnie ile sie da dluzej juz sie nie dalo i musieli to
    wprowadzic, to nie byl "dobry" uklon operatorow.
    Takich przykladow jest znacznie wiecej.
    Podejrzewaam, ze bnnkowosc tez bedzie musiala rownac do UE
    Tak wiec 90% tego "lepszego" to dzieki UE.
    UE w Polsce tez jest wygodna do podcierania sobie tylkow klamstwami o
    podwyzkach - patrz niedawne artykuly o koniecznych oplatach za autostrady od
    2011 bvo tak naklazuje derektywa unijna, problem w tym, ze takowa nigdy nie
    istniala i w UK autostrady nadal beda darmowe... (pytalem o to Agencje
    zajmujaca sie utrzymaniem autostrad w UK - oni pierwsze slysza o jakich
    kolwiek planach na oplaty za autostrady) W Polsce pod przykrywka niby UE to
    sie zrobi - bo powiedz, kto z polakow to zweryfikuje?
    Pozdrawiam.