  • Data: 2015-09-08 21:02:09
    Temat: Re: CHF cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >No i co z tego?
    >Nie rozmawiamy o jednym kredycie tylko o zjawisku i kilkuset
    >tysiacach
    >umów...

    I co - myslisz, ze wszyscy nieswiadomie zlapani ?
    Nawet tu masz pare glosow "w PLN nie mialem zdolnosci".

    >Ale juz wahanie 2-3 złote było realne?
    >To mogli chociaz o ryzyku takiego wahania powiadamiać.

    No ... chyba bym sie nie spodziewal az takiego skoku.
    Zreszta przy tych 3 zl chyba nadal wychodzilo taniej niz w zlotowkach,
    to bym nie narzekal.
    Ale oczywiscie niektorzy mogli sie zadluzyc na maksa i to by ich
    docisnelo.

    >Nie moza robić czegos takiego, ze proponuje sie jakies ekstremalnei
    >niebezpieczne produkty, traktuje sie je jako cos zupełnie normalnego
    >(wiec

    Kiedy on sie nie wydawal ekstremalnie niebezpieczny.
    Jakbys sie mnie wtedy pytal, to bym powiedzial ze w razie znaczacego
    spadku gotowki skocza tez zarobki.
    Nie od razu, ale dlugo sie nie utrzyma.

    >i klient nie majacy wiedzy tak to traktuje), nie omawia sie mozliwych
    >scenariuszy negatywnych (ciekawe ile osób rozumiało, ze przy wzroscie
    >kursu
    >nie beda w stanie sprzedac mieszkania) a potem mówi sie, ze przeciez
    >klinet
    >nie musiał się decydować.

    To samo miales i przy kredycie zlotowkowym. Kupowales to bylo np
    7500/m, za rok bylo warte 5500...
    Zreszta klient ktory kupuje mieszkanie na kredyt raczej nie mysli o
    jego sprzedazy.

    >A co by sie musiało stac, zeby wibor tak podskoczył?

    To samo, co aby frank skoczyl na 4 zl w 2008 - jakis ekstremalny cud
    :-P

    >Czy banki wiedziały, ze kurs CHF jest utrzymywany sztucznie?
    >Zapewne wiedziały.

    Ale nie byl, przynajmniej nie w takim stopniu.
    Po prostu - na swiecie kryzys, to sie inwestorzy wycofali z niepewnych
    interesow w PLN.
    Mimo, ze nasza gospodarka najdalej od kryzysu byla i powinna byc
    stabilna :-)

    Teraz miales skutek sztucznego utrzymywania - i co - tąpnelo o ~20% na
    przeciag paru miesiecy.
    Oczywiscie pisze o glownych walutach - nasza zlotowka okazala sie
    niepewna dodatkowo.

    >Czy w takim razie wzrost kursu w ciagu 30 lat był az tak
    >nieprawdopodobny? Hmm...

    Patrz wyzej - w 30 lat, to wzrost zarobkow zrownowazy kurs.
    A jak zlotowka bedzie przez wiele lat leciala na pysk, to i wibor
    skoczy tak, ze na splaty nie bedzie cie stac :-)

    J.