  • Data: 2009-12-01 13:22:37
    Temat: Re: Ciekawe dla karciarzy
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" hf33va$sm2$...@n...onet.pl

    > Pozbawiając ją wielu innych możliwości. To, że państwo daje to-i-to, nie oznacza,
    że bez państwa te potrzeby nie byłyby
    > zaspokojone. Byłyby, i to nawet lepiej (patrz na zaopatrzenie w chleb 30 lat temu i
    dziś).

    A co ma do tego te 30%? Kiedyś (30 lat temu) nie było państwa polskiego
    i brakowało Polakom chleba. Państwo ma chronić i dawać możliwość spokojnego
    życia. Tołkował to Mikke -- podatki powinny opłacać wojsko, policję itp.
    instytucje czy organizacje.

    > Wolałbym płacić 99% od miliona (bo więcej zostaje), przy czym takie państwo nie
    miałoby racji bytu, nikt bowiem takiego podatku
    > by nie płacił (brak motywacji do pracy).

    Przy takim podatku rozpasanie urzędników byłoby tak duże,
    że moralność sięgałaby zera absolutnego. :)

    > Wolałbym płacić 10% od każdego dochodu. Tylko. Bez VATu i ZUSów.

    A ja chciałbym, aby wyliczano, ile kosztuje wojsko, policja itp. instytucje,
    i aby tyle zabierano ludziom. Dałbym podatkową służbę zdrowia (dlaczego
    dziecko głupich rodziców miałoby być pozbawione lekarza) i takąż naukę
    (z tego samego powodu) przynajmniej do stopnia doktora -- później już
    człowiek żyje świadomie, pomijając wyjątki.

    A czy to by było 10%, czy 30% -- to inna spawa. Na razie jest
    chyba 77% -- wliczając w to podatki pośrednie, ZUSy itp...

    I efekty widać -- moralność praktycznie żadna. :)
    Polscy urzędnicy uważają siebie za władców, za posiadaczy, nie za służących narodu.
    :)
    (mowa o urzędnikach wyższych, nie o kobiecie przyjmującej wnioski o rejestrację SC)
    Merkel mówiąc, pokazuje, że naród jest jej zwierzchnikiem, podczas gdy białostocki
    prezydent pokazuje, że ma dobre serce ;) i nie będzie zabijał hołoty, która mu
    zawadza. :)
    (mowa o mnie) Tusk chcąc podlizać się Merkel, udaje, że służy narodowi polskiemu, ale
    w istocie raczej nie ma pojęcia o tym, jak wyjść z dna gospodarczego, w które sam
    (jako
    UW) Polaków wprowadził. :) W TV mowa o tym, jak to Polska się pięknie rozwija, ale
    za godzinę Tusk wyjaśnia, że czekają nas trudne lata, zaś poprawa sytuacji wymaga
    reform, na które nas nie stać. :)

    Przypomina mi się Pietrzak i jego wyśmiewanie się z Urbanowego referendum:

    Czy zcchesz, aby było lepiej, ale będzie gorzej.

    Jakoś tak brzmiało pytanie referendalne -- mowa tam była o okresie dwóch
    czy trzech lat pogorszenia sytuacji, po którym miało być już dobrze.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'