  • Data: 2012-08-04 16:03:42
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: "Jan Werbinski" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nazgul <x...@w...pl> napisał(a):

    > dowe

    Podobnie

    > Determinizm w skrócie to właśnie: "Ewolucja nie ma żadnego celu, tylko
    > jest rezultatem. Podobnie cały kosmos nie ma celu, a jest rezultatem."
    >
    > co jest sprzeczne z:
    >
    > "Determinizm istnieje tylko w niewielkich fragmentach czasu Ĺźycia np
    > człowieka, które są kontrolowane. W szerszym zakresie nie istnieje, bo
    > nie daje się kontrolować"
    >
    > Ponadto, co ma kontrola do determinizmu????

    Nie jest sprzeczne. Sprzeczności nie istnieją.
    Przykład determinizmu: wsiadam do samochodu, żeby dojechać nad jezioro.
    Celem jest dojazd nad jezioro. Mam kontrolę nad swoim działaniem i
    samochodem. Pozwala ona realizować cel, co stanowi istotę determinizmu.
    Istnieje związek przyczynowo skutkowy między wsiadaniem do samochodu, jazdą,
    kierowaniem i dotarciem do celu, a końcowy efekt i prowadzące działania
    prowadzą do założonego z góry celu.

    Przykład braku determinizmu: ewolucja nie ma celu, życie ogólnie nie ma
    celu, Układ Słoneczny nie ma celu.

    --
    Jan Werbiński