  • Data: 2012-08-04 16:35:42
    Temat: Re: Co dalej ?
    Od: nazgul <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-04 16:03, Jan Werbinski pisze:

    > gieł

    > nie
    > nie
    > Podobnie

    > Nie jest sprzeczne. Sprzeczności nie istnieją.

    to ja dziękuję, za rozmowę.

    > Przykład determinizmu: wsiadam do samochodu, żeby dojechać nad jezioro.
    > Celem jest dojazd nad jezioro. Mam kontrolę nad swoim działaniem i
    > samochodem. Pozwala ona realizować cel, co stanowi istotę determinizmu.
    > Istnieje związek przyczynowo skutkowy między wsiadaniem do samochodu, jazdą,
    > kierowaniem i dotarciem do celu, a końcowy efekt i prowadzące działania
    > prowadzą do założonego z góry celu.
    >
    > Przykład braku determinizmu: ewolucja nie ma celu, życie ogólnie nie ma
    > celu, Układ Słoneczny nie ma celu.

    przepraszam
    ale ustalmy może, że determinizm to:
    koncepcja filozoficzna, według której wszystkie zdarzenia w ramach
    przyjętego paradygmatu są połączone związkiem przyczynowo-skutkowym, a
    zatem każde zdarzenie jest zdeterminowane przez swoje przyczyny

    w tym kontekście jakieś wywody z determinizm nie istnieje bo nie ma
    CELU, to są brednie.