eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji deficytu budżetowego?
    From: "Glenn" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczno?ć likwidacji
    deficytu budżetowego?
    Date: Mon, 20 Oct 2003 11:27:59 +0200

    > Jesli podkreslasz, ze moze to zrobic nauczyciel w szkole prywatnej,
    > to rozumiem ze w publicznej nie powinien.
    > "Uzgodnienie, ze nie bedzie sie prowadzic lekcji" to chyba rozwiazanie
    > umowy o prace, nie?

    W publicznej powinno obowiązywać pewne "minimum" (czyli kodeksowe 40h), bo
    to szkoła publiczna - opłacana z podatków, a więc możliwości "negocjacji"
    umowy o pracę (nawet do 1h tygodniowo np.) nie mają zastosowania.

    > Jasne. A jesli juz o glosowanie chodzi - kogo w takim razie (jakie
    > ugrupowanie) preferujesz? Takie, ktore podziela Twoja opinie, oczywiscie.

    No i co w tym dziwnego? Każdy głosuje na tego, którego opinie są zbliżone do
    jego własnych.

    > Nigdy o czyms podobnym nie slyszalem, a znam kilku nauczycieli
    mianowanych.
    > Chetnie dowiem sie w ktorej to szkole finansowanej z budzetu nauczyciele
    > mianowani dostaja netto 66 zl/h.

    Skąd Ci wyszło 66 PLN ? Te 1200 PLN to jest na m i e s i ą c.

    > W swiecie realnym, nauczyciel mianowany dostaje za 18 h ok. 300 zl (nie
    > wiem czy nie brutto, moze nie). Za te pieniadze to go stac (jesli nie ma
    > licznej rodziny) na zakup jedzenia na tydzien. Dolicz do tego 150 zl
    > za nastepne 9 h i masz juz nawet oplacone mieszkanie, i to w Warszawie.

    A co mnie to obchodzi? Jak mu mało - niech zmieni pracę. Jeżeli przyjąć te
    16,5 PLN za godzinę, to pracując 40h w tygodniu miesięcznie dostawałby 2640.
    Dlaczego więc nie chce podniesienia "etatowych" godzin? Ano dlatego, że za
    nadgodziny albo chałtury w postaci korepetycji ( BTW rynek korepetycji jest
    w większości w szarej strefie) dostaje więcej. Więc "broni" tych swoich 18h
    jak niepodległości, bo zmiana mu psuje interes. Tyle, że ja jako podatnik
    mam zupełnie inny interes.

    > O widzisz. To teraz konkretnie, tylko juz nie z ksiezyca - jakie
    > konkretnie etaty i ile to jest to "tyle samo".

    Masz policzone wyżej-chyba dociera do Ciebie, że przy jakiejś stawce
    godzinowej pracując 18h w tygodniu dostaje się mniej niż pracując 40h? Więc
    niech nauczyciele nie opowiadają bajek o swoich wyjątkowo niskich zarobkach,
    bo to nieprawda.

    > Nie mam na mysli "niepodpadajacych pod budzet", nie musisz tego stale
    > powtarzac. Co z tymi, ktorzy podpadaja pod budzet?

    Ci co podpadają pod budżet muszą dostosować się do pewnych minimalnych
    wymagań-jak im to nie pasuje, to powinni sobie poszukać pracy w sektorze
    prywatnym i wtedy negocjować w sprawie płacy/czasu pracy co im się żywnie
    podoba.

    > O widzisz, ta jest realna. Co z tego wynika? Ano to, ze nauczyciel musi
    > pracowac 2 godziny (nominalnie), by kupic kilogram lepszej kielbasy.

    No i co z tego? Skoro uważa, że to mało, powinien zmienić pracę na lepiej
    płatną (o ile ma do niej kwalifikacje), załozyć włsny biznes itp. Jeżeli
    komuś nie odpowiada stawka za którą pracuje, to sam się powinien postarać,
    aby to zmienić.

    > Ktos inny (zapewne nie podpadajacy pod budzet, ale ja wcale nie jestem
    > zwolennikiem nacjonalizacji wszystkiego, ani nawet "podpadania"
    nauczycieli
    > i innych takich pod budzet) za 1 godzine pracy moze kupic sobie kilka
    > kilogramow tej samej kielbasy.

    No i co z tego (ponownie) ? Zawsze znajdzie się ktoś, kto zarabia od Ciebie
    więcej (nawet przy mniejszych kwalifikacjach). Uważasz, że w związku z tym
    Ty powinieneś dostać tyle samo :-))) ? Już tacy byli - w poprzednim ustroju.

    > To teraz nawet nie doliczaj juz pracy poza podstawowymi zajeciami,
    > tylko napisz dlaczego stawka jest tak niska?

    Uważasz stawkę 16,5 PLN za niską? Jeżeli byłoby to 40h tygodniowo, to
    nauczyciel dostałby więcej niż średnia krajowa. Jak na sytuację na rynku
    pracy jaką mamy, to całkiem nieźle (+dodatkowe bonusy - trzynasta pensja,
    wakacje itp.). IMHO nienajgorzej.

    > Czyli konkretnie kto to bedzie?

    A to już nie na tę grupę.

    > Naprawde EOT, nienaprawde EOT, kto na to zwraca uwage?...

    W sumie nikt :-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn