eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
  • Data: 2005-02-09 14:32:31
    Temat: Re: Czy karta kredytowa z chipem powinna mieć pasek magnetyczny?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bogusz <b...@p...onet.pl> writes:

    > Co to jest SG? Sztab Generalny?

    Nie, straz graniczna. Do tego dochodzi zapewne policja, straz miejska,
    pewnie poczta, banki, i nie wiadomo ile innych zainteresowanych.

    > Centrum certyfikatów na potrzeby generacji kluczy do dowodow
    > osobistych byloby firma zależną od państwa. Rzeklbym, ze bardzo scisle
    > zwiazana i kontrolowana z organami bezpieczenstwa panstwa. Jeżeli nie
    > ufalbys centrum certyfikatów to nie ma sensu dyskutowac o
    > bezpieczenstwie podpisu.

    Ufasz bezgranicznie jakiemus cetrum certyfikatow??? To bylaby chyba
    krancowa naiwnosc. Dzialanie takich centrow nie opiera sie na zaufaniu,
    a na odpowiedzialnosci.

    Natomiast mieszasz dwie rzeczy - jedna to zaufanie do CA (certification
    authority), a druga to wiara w to, ze klucze sluzace do dostepu do
    dowodow osobistych nie znajda sie w nieodpowiednich rekach. To ma sie
    dokladnie nijak do CA - przeciek moze zdazyc sie w dowolnej instytucji,
    ktora mialaby miec dostep do takich kluczy, mozna takze zorganizowac
    to w inny sposob (np. zdalny terminal).

    > Jak nie ufasz CA nie możesz ufac certyfikatom przez to centrum wydawane.

    Oczywiscie ze nie. Chocby z tej prostej przyczyny, ze wiem ze uzyskanie
    falszywego certyfikatu nie moze byc rzecza trudna ani bardzo kosztowna
    - trzeba np. przekupic odpowiedniego pracownika.

    Co innego honorowanie certyfikatow - a co innego calkowite zaufanie.

    > Inna inszosc to temat jak uniemozliwic sluzbom bezpieczenstwa panstwa
    > (ABW, WSI, etc) manipulacji w CA.

    A co oni mieliby tam do robienia? Nie za bardzo maja tam jakis interes,
    domyslam sie ze dostep do danych i tak by mieli.

    > Koniecznosc ufania CA jest (IMHO) dużą wadą obecnego modelu PKI.

    Niewatpliwie.
    --
    Krzysztof Halasa