eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów? › Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
  • Data: 2003-11-19 11:16:05
    Temat: Re: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Spółdzielnie są złe z zasady i przyzwyczajenia, ale lepsze (na dzień
    > dzisiejszy) od wszelikch innych rozwiązań.

    No, ja zdecydowanie wolę wspólnotę mieszkaniową...

    > A ciekawi mnie zdanie szanownego Bartola jak mam postępować z
    > klientem! , który nie płaci od 6-u miesięcy i ma dokładnie gdzieś,
    > że za jego wodę, podatki, CO płacą inni lokatorzy, albo spółdzielnia
    > musi brać kredyt.

    Nie wiem jakie jest zdanie Bartola ale w tej sytuacji po prostu
    kieruje się sprawę do sądu... A po drodze można też stosować drobne
    utrudnienia typu wyłączyć mu ciepłą wodę i ogrzewanie skoro za nie nie
    płaci.

    Natomiast jeśli chodzi o dzielne kwitki:

    - brak kwitków nie jest wymysłem jednego banku tylko wszystkich do
    spółki, obecnie wchodzi zasada że wszystkie przelewy chodzą Elixirem
    i nikt tych papierów nigdzie nie wozi, w szczególności Twój bank
    choćby nie wiem jak chciał, nie udostępni Ci kwitków dla przelewów
    zapłaconych na poczcie czy w innych bankach bo ich nie ma,

    - ja od zawsze książeczki opłat używam jedynie do spisania numeru
    konta a czynsz płacę przelewem lub zleceniem stałym. I takie
    rozwiązanie będzie coraz popularniejsze, więc raczej obmyśl jak się
    do tego zastosować (ustal jaki ma być tytuł przelewu, pomyśl o banku
    który udostępni listę przelewów w formie elektronicznej a nie
    papierowej, są o ile mi wiadomo jakieś programy wspomagające
    księgowość wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni...).