  • Data: 2010-12-08 14:01:52
    Temat: Re: Do 1.5 hwiśni od Rajfajnego...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "zly" 7...@p...fixed

    > To znaczy co jest za darmo jeśli nie części i nie robocizna? :)

    Przyjazd i pobieżna diagnoza oraz drobna porada typu -- należy wymienić moduł
    sterowania?
    Naprawa typu dokręcenie śruby mocującej obciążnik?

    Ale to moje ,,wydumki''. Nie wiem, jak jest. Raczej trudno wymagać, aby reperowali za
    darmo. Dzwonisz, prosisz o reperację pralki. Przyjeżdżają i stwierdzają brak pralki.
    Stawiają diagnozę -- reperacja przez zakup nowej. ;) I masz za freeko nową pralkę? :)
    Głupie -- nieprawdaż?

    Więc pomyśl, że masz pralkowego trupa, którego można zreperować tylko poprzez
    wymianę na nowy model. Dają Ci pralkę za free?
    Też głupie...

    Więc może obudowa pralki jest sprawna i jedynie ;) trzeba wymienić resztę?...

    A może zepsuty jest programator -- którego koszt przekracza wartość pralki?...
    ...gdyż nikt nie potrafi ,,zreperować'' ,,popsutego'' softu programatora...

    Sytuacja prawdziwa, ale dotyczy innego urządzenia -- poradzono mi wywalenie
    ,,uszkodzonego'' urządzenia na śmietnik, jako że naprawić się ,,tego'' nie daje.
    Wystarczył jeden rzut oko do internetu (raczej długi rzut) i okazało się, że należy
    ,,zreperować'' soft, co można uczynić własnymi rękami... Producent urządzenia
    wprawdzie
    zaprzeczał możliwości naprawy poprzez wgranie świeżego softu, ale hakerstwo ;) sobie
    poradziło z problemem bez trudu. :)

    IMO sam przyjazd (i pobieżna diagnoza) jest za freeko -- ale nie wiem, jak naprawdę
    jest.
    Części do pralek są stosunkowo drogie -- zwykle naprawianie nie jest opłacalne.
    Częstokroć
    pralka składa się z kilku części: obudowy, bębna, grzałki :) i programatora. :)
    Dzięki temu
    cała jest stosunkowo mała i stosunkowo tania w produkcji, ale stosunkowo droga w
    reperacji.

    Dwa razy do roku reperacja za free? Małżeństwo może mieć konto wspólne obok kont
    indywidualnych? ;) Sześć razy w roku?... Co dwa miesiące?... A jeśli w rodzinie
    są dorosłe dzieci? ;) Gdy w pralkę można włożyć naraz 10 kg (ja mam slima (40 cm
    głębokości) na 7 kg; ,,normalne'' na 10 kg to już standard, więc lada moment będą
    pralki na 12 kg) i załadować wieczorem (moi sąsiedzi piorą nocami, ale ja unikam
    takich sytuacji) tak, aby zaczęła prać rano -- można obsłużyć i 10 osób jedną
    pralką... :)
    Ile to kont? Jaka częstotliwość napraw bezpłatnych czy gratisowych? :)

    Inna sprawa, że z samych wiśni :) można by uzbierać na zakupienie takiej pralki
    dla 10 osób bez zakładania kont wspólnych... Ze wspólnymi zwykła rodzina może
    mieć i pralkę za free, i wieczną reperację za free... ;) Więc może jednak
    i robocizna, i części, i przyjazd, i diagnoza -- wszystko za free...

    A, B, C, AB, AC, BC, ABC -- 1050 złotych dla trzech osób...
    Pralkę można mieć już za 500 złotych, a dobrą za jakieś 1200 złotych...

    8 tałzenów można lać ratalnie. :) A że przelew bez trudu idzie elixirem
    tam i nazad ;) jednego dnia, więc można miesięcznie obsłużyć bez trudu
    wiele osób mając do dyspozycji raptem kilka stówek złotych, :) czyli
    tyle, ile miesięcznie trzeba płacić za ,,używanie'' własnego
    mieszkania -- elektryczność, telefony, ciepło, woda...

    -=-

    Mój ojciec kiedyś zreperował nieistniejącą zamrażarkę. Nowej nie można było
    kupić (ze 30 lat temu) ale starą można było zreperować, więc wymienił najpierw
    obudowę, później resztę zamrażarki... Opisuję zdarzenie autentyczne. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'