  • Data: 2011-03-11 23:12:22
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: "Dieter" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Twoja metoda z zalozenia jest zla, bo po cholere wplacac regularnie kase w
    cos co caly czas przynosi straty? Przeciez to nic innego jak lapanie
    spadajacego noza na akcjach, najczesciej popelniany blad przez
    poczatkujacych i nie tylko. Po drugie, skoro chcesz lapac szczyty i dolki,
    to po cholere Ci te fundusze, lepiej inwestowac samemu w akcje skoro masz
    takie umiejetnosci. Zakladam, ze w fundusze inwestuje sie nie przez 9
    miesiecy (tyle trwa zwykle bessa), ale przez 3-10 lat, a wtedy obliczenia
    jasno pokazuja, ze jednorazowa wplata jest lepsza. Robilem rowniez testy dla
    koszyka skladajacego sie z 60 roznych fundow dla ostatnich 10 lat i zawsze
    wynik byl gorszy od jednorazowej wplaty.

    Dieter

    Użytkownik "DJ" napisał w wiadomości grup

    > Policz i przedstaw wyniki. Nie przemawiaja do mnie argumenty typu
    > "widzimisie".

    Ale jakie widzimisie i co tu liczyc? Ale jak chcesz to policz i moze
    zrozumiesz to co dla wszystkich jest tak oczywiste.
    Przeciez jezeli przez ten rok fundusze spadly pi razy oko 50% to wplacajac
    calosc od razu mam strate 50%. Rozkladajac to na rowne wplaty przez caly
    okres mam strate o polowe mniejsza tj. okolo 25%. Czy to tak trudno
    zrozumiec?
    Oczywiscie, jezeli w tym samym okresie mielibysmy wzrost o 100% to w
    pierwszym przypadku zarobimy wlasnie 100%, a w drugim tylko 50%. Problem
    jest tylko taki, ze nie wiadomo jak sie rozwinie sytuacja w danym okresie. A
    wplaty rozlozone w czasie po prostu zmniejszaja ryzyko kosztem mniejszych
    zyskow. I tyle w tym temacie.

    DJ