    From: root <a...@j...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Dobrze powiedziane....
    Date: Fri, 9 Dec 2011 19:21:46 +0100

    Dnia Fri, 9 Dec 2011 18:50:00 +0100, Endriu napisał(a):

    > A kto przypomni Anieli gdzie jest jej miejsce ?.
    >
    > http://www.tradingeconomics.com/germany/government-d
    ebt-to-gdp

    > P.S. Dla porównania Polska:
    >
    > http://www.tradingeconomics.com/poland/government-de
    bt-to-gdp

    Znam te dane. Bardzo się cieszę że to właśnie TY je nam przypominasz.
    Fajnie bybyło żebys spojrzal jeszcze na to

    http://www.tradingeconomics.com/japan/government-deb
    t-to-gdp

    W czym więc jesteśmy gorsi od Niemców? Albo inaczej. Dlaczego ciągle nam
    się wmawia (agencje rejtingowe) że jesteśmy gorsi?
    Z danych wynika, że jesteśmy pracowitym, zdroworozsądkowym narodem.
    Zarabiamy 2 razy mniej niż Grecy i 5 razy mniej niż Niemcy. Dlaczego zatem
    nasza złotówka dostała ostatnio w dupę?
    Jedną z przyczyn jest brak dużego majątku w który można bezpiecznie
    zainwestować. Krócej: nikt mający 1 mld dolarów nie będzie trzymał
    pieniędzy w Polsce, skoro ma obok Niemcy.
    Druga przyczyna IMO, to korupcja porównywalna chwilami z Kamerunem.
    Korupcja nie leczona zawsze prowadzi do agonii (zubożenie społeczeństwa
    ->wojna domowa albo przynajmniej ostre rozruchy). Nikt przy zdrowych
    zmysłach majacy 1mld dolarów nie będzie pakował sie w kraj o wysokiej
    korupcji.
    Co gorsza władza godzi się na "kontrolowaną" korupcję:
    policjant mało zarabia więc trzeba pozwolić mu na sciągnięcia haraczu od
    kierowcy zamiast mandatu.
    Gdyby lekarzowi nioe "zezwolono" na prowadzenie prywatnej praktyki w
    państwowym szpitalu, wyjachałby za granicę. Trzeba więc przymknąć oko.

    Trzecia przyczyna to nieetyczne i niejasne prawo, zwłaszcza podatkowe:
    weterynarz idący leczyć krowę musi mieć przy sobie kasę fiskalną, lekarz -
    nie. Taksówkarz - tak, adwokat - nie.

    To są takie "drobne" przypadłości, które wcześniej czy później "pierdolną"
    z hukiem. Chciał z nimi walczyć Jarosław ale to było nieestetyczne. Zostało
    więc po staremu: adwokat, którego ostatnio odwiedziłem po poradę wziął ode
    mnie 50zł do kieszeni i powiedział dziękuję. Lekarz za 100zł zrobił mi w
    szpitalu szczegółowe badania serducha.