  • Data: 2011-12-12 17:45:00
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jbv9h3$fun$1@inews.gazeta.pl...

    > Jakiś konkretny przykład takiej chciwości masz?

    Ja podam, ty sie odniesiesz i pójdziemy z tematem w "krzaki"...
    Do niczego nie doprowadzi.

    Podsumuje, mam wątpliwości w stabilność systemu opartego na zdaniu
    "chciwość jest dobra" bez jakiś dodatkowych warunków. Zauważ że nie
    dysktujemy o tym czy system w oparciu o to zdanie bedzie sie rozwijał. Nie
    jestem ślepy abe tego nie dostrzec.
    Czy "chciwi" czy "chcący", bez znaczenia.
    Nie widzę jednak tu sprzężenia stablizującego.
    Chodzi mi o sytuacje w której zwiększenie sygnału "chciwość" spowoduje
    "trudnosc" w podejmowaniu nadmiernego ryzyka systemowego. Widze dookoła
    (kryzys zadłużenia) że jest wręcz odwrotnie.
    Przykładowo banki podejmują ryzyko (z chciwości lub innego motoru w co nie
    wnikam) niezależenie od konsekwencji swoich działań ponieważ konsekwencje
    przestały je dotyczyć z powodu braku możlwości bankructwa (BTW nie wiem po
    jaką cholere ktoś jeszcze handluje CDS'ami).
    Nie bardzo wiem co masz na myśli mówiać o sprzeżeniu zwrotnym " wszyscy
    wszystkich kontrolują i system taki jest ujemnie sprzężony ".

    Możesz jakość to odnieść do aktualnej sytuacji ? (BTW właśnie w ocenie
    aktualnej sytacji mam problem)
    W którym miejscu ktoś kogoś kontroluje i gdzie to zauważyć można ?

    george