  • Data: 2009-08-31 21:46:29
    Temat: Re: ELIKSIR - absurd poczekalni przelewów
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Sie, 23:30, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

    > Dlaczego ktoś miałby "wydawać kasę na 150 etatów"?
    > A czy ktoś obecnie "wydaje kasę" na kilkaset etatów potrzebnych do
    > obsługi ELIXIR-u?
    > Nie! Każdy bank, który chce brać udział w sesjach ELIXIR-u sam pokrywa
    > swoje koszty z tym związane i to samo by było z sesjami weekendowymi.

    To sie zdecyduj czy kase ktos wydaje czy nie. Z jednej strony piszesz,
    ze nie wydaje nikt [ta za darmo sie robi] z drugiej piszesz, ze placa
    banki.

    Wlasnie tak jest placa banki, placa bo musza - ale za weekendowe sesje
    nie zaplaca bo im nie jest to na reke.

    > Ale tak jak już pisałem, dopóki nikt nie zacznie świadczyć przelewów w
    > weekendy, to również nikt ze strony bankowej nie będzie dostrzegał
    > potrzeby świadczenia takich usług

    Sugerujesz jakoby podaz przelewow w weekend miala taka moc sprawcza i
    byla wstanie wygenerowac popyt na poziomie, ktory pozwoli
    "zbilansowac" ten biznes.

    Zrozum wreszcie, ze zapotrzebowanie na ta usluge jest tak male, ze to
    sie bankom nie oplaca. Banki na przelewach nie zarabiaja nic/ew.
    zarabiaja niewiele - natomiast uruchomienie sesji weekendowych to
    koszty osobowe i straty korzysci [bank juz sobie nie zrobi ON z
    przelewow zleconych w piatek].

    Po jakiego wala banki maja sobie strzelic w stope?

    >. Przebudzenie nastąpi dopiero w
    > momencie, gdy ktoś inny zacznie na tym zarabiać. I dlatego jak najlepiej
    > życzę usłudze BlueCash.

    BlueCash jest bez znaczenia strategicznego w tym biznesie. Czego tu
    nie rozumiesz?

    To tylko nakladka na obecny system i nic nie zmieni bo nie tworzy
    nowej struktury. BlueCash dziala w niszy, ktorej sie nie oplaca
    dzialac Bankom.

    > Przewiduję, że tutaj będzie podobnie jak z inną inicjatywą:
    > w roku 2001 lub 2002 na forum mBanku zaproponowałem, żeby mBank zaczął
    > sprzedawać doładowania telefonów komórkowych. Wówczas ten mój pomysł też
    > nie wzbudził entuzjazmu i mBank przez dobrych kilka lat w ogóle tego
    > tematu nie podejmował, chociaż cały czas istniał popyt na tę usługę.
    > A teraz doładowywanie komórek prepaid jest całkiem znaczącym segmentem
    > działalności mBanku i chyba w ogóle mało jest obecnie w Polsce banków,
    > które tej usługi nie oferują.

    I dzieki temu mBank oferuje mase uslug, ktore sa deficytowe - o czym
    zreszta mowi glosno zarzad tej szacownej instytucji. Wykonali kupe
    dobrej - i nieoplacalnej roboty.

    Zastanawiales sie kiedy dlaczego depozyty u nich sa tak doskonale
    oprocentowane? Albo dlaczego tak cisna stary portwel mPlanu?

    Bo ktos musi zarobic na deficytowe ale nowatorskie uslugi, z ktorych
    korzysta 6 osob na krzyz.