    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: EURO - Wplyw wprowadzenia euro na poziom cen
    Date: Tue, 04 Nov 2008 23:59:57 +0100

    BG schrieb:

    (...)

    > I jeszcze ciekawostka zwiazana tematycznie:
    > "W?oski pe?nomocnik ds. gwarantowania cen Antonio Lirosi zapowiedzia?,
    > ?e zajmie si? energicznie rozwi?zaniem zagadki: jakim cudem makaron
    > zdro?a? w ci?gu roku o 32 proc., podczas gdy zbo?a stania?y o przesz?o
    > po?ow?." - wiecej tutaj:
    > http://fakty.interia.pl/ciekawostki/news/wloska-zaga
    dka-makaronowa,1204280,18

    Sugerujesz, ze makarony w 2008 roku zdrozaly we Wloszech na skutek
    zastapienia wloskiego lira przez euro w roku 2002? Niezle ;)

    Mnie ciekawi inna "zagadka makaronowa": dlaczego makarony sa ok. 30-50%
    drozsze w Polsce niz w Niemczech, mimo ze zboza sa tansze w Polsce?

    Ceny sprawdzane w dyskontach, hipermarketach itp.; makarony "bezmarkowe"
    lub marki sieci spozywczej.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org