  • Data: 2008-11-04 23:17:53
    Temat: Re: EURO - Wplyw wprowadzenia euro na poziom cen
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    BG schrieb:
    > W artykule news:gepa7b$99j$1@news.onet.pl,
    > niejaki(a): Jan Strybyszewski z adresu <g...@...pl> napisa?(a):

    > Dla otrzezwienia proponuje przeczytac cos wiecej, niz tylko obowiazkowa
    > unijna literature, np. to:
    > http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=2008
    1030&id=po01.txt

    I ten pan jest doradca prezesa NBP?

    - Przyczyną "szoku płatniczego" jest szkodliwa społecznie wyprzedaż
    instytucji finansowych inwestorom zagranicznym, połączona z
    krytykowaną przeze mnie sprzedażą polskich przedsiębiorstw
    zagranicznym inwestorom strategicznym.
    (...)
    Oparcie eksportu na inwestorach strategicznych ma ponadto tę wadę, że
    w chwili kryzysu światowego i ograniczania skali produkcji mogą oni -
    w ramach działań oszczędnościowych - likwidować zbędne moce
    produkcyjne właśnie w Polsce, nie oglądając się na nasz deficyt
    płatniczy.

    Czyli co - jakby dalej dzialaly FSO, FSM i podobne, to w czasach kryzysu
    zwiekszylibysmy eksport Polonezow i "malych Fiatow" na rynki swiata,
    podtrzymujac tym eksport?
    Jakby fabryki zarowek (np. Pila) nie zostaly sprzedane Philipsowi, to w
    czasach swiatowego kryzysu zalalibysmy swiat tradycyjnymi,
    przestarzalymi zarowkami, ktore w niektorych rejonach swiata sa juz
    zakazane?

    Dla tych, ktorym nie chce sie czytac rozmowy w calosci - dalej jest o
    tym, jak to nas w przeszlosci okupowaly Austria i Niemcy; ze
    wprowadzenie wspolnej waluty w przeszlosci (na terenach okupowanych)
    spowodowalo emigracje "za praca" (ciekawe, dlaczego teraz Polacy jezdza
    do pracy do Niemiec, Anglii, Francji itp. - przeciez u nas nie ma euro,
    wiec jezdzic nie powinnismy).

    Jest jeszcze troche o tym, ze nie ma ani jednego przykladu kraju, dla
    ktorego wprowadzenie wspolnej waluty byloby korzystne.

    Daje sporo do myslenia.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org