    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Eurobank -- dwa przelewy zamiast jednego
    Date: Tue, 21 Apr 2009 16:04:56 +0200

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Jesli ktos zleca przelew i nastepnie jest zdziwiony ze bank go wykona,
    > to nie do konca go rozumiem.

    Ja też takiej postawy nie rozumiem, ale u mnie było inaczej.
    Bank miał operacji nie wykonać, a jednak ją wykonał;
    na dodatek z wykonał ją opóźnieniem.

    Miał nie wykonać, bo na koncie nie było pieniędzy do ostatniej
    sesji wychodzącej, ale jednak postanowił zdjąć pieniądze, które
    znalazły się na tym koncie dopiero po 19 godzinie.

    Innymi słowy -- nie wykonał operacji tego dnia, w którym sobie tego życzyłem.
    Wykonał ją 3 dni później, choć sobie tego nie życzyłem.

    > Sa banki, ktore potrafia taki przelew
    > wykonac takze wtedy, gdy przez caly dzien nie bylo na niego pokrycia na
    > koncie (i bez uzgodnionego debetu itd - oczywiscie w ramach sensownego
    > ryzyka dla banku). Nie umialbym miec pretensji ze bank zrobil cos
    > takiego.

    Jeszcze raz przypominam, że w galeriowej placówce powiedziano mi,
    iż przelew nie zostanie wykonany, gdy na koncie nie będzie pieniędzy.

    Nie rozmydlaj problemu -- bank obiecał niewykonanie i wykonał wbrew mojej woli.
    To, że inne banki potrafią zejść pod krechę (wątpię, że aż do 910 złotych) niewiele
    ma tu do rzeczy. Ten bank miał w takiej sytuacji zignorować moje zlecenie.

    Co więcej -- bank mógł na moją interwencję przelew anulować, bo jedynie
    przyjął go do realizacji, a jednak nie anulował.

    Nie anulował, bo kradnie pieniądze?
    Najwyraźniej tak.

    -=-

    Siedzę w parku i zlecam przelew na VAT.
    Wiem o tym, że mBank nie przyjmie takiego zlecenia
    bez kodu, który do mnie dojdzie za pośrednictwem SMS.

    W parku nie jest źle, choć ręce marzną -- chciałem mieć
    radochę z ,,obcowania z przyrodą'', więc mam.

    W pewnym momencie łączność się rwie i trudno zgadnąć, czy
    zlecenie zostało przyjęte, ale na pewno wiem o tym, że nie
    podałem poprawnie kodu, więc wiem o tym, że zlecenie nie zostanie przyjęte...

    I nie zostało. Łączność nawiązuje się i ponawiam wszystko,
    odbieram drugi SMS i zlecenie zostaje przyjęte.

    Wyobraź sobie, że mBank postanawia jednak przyjąć i to pierwsze zlecenie,
    choć brak w nim pełnego kodu SMS. Można by mieć pretensje o to, że przyjął
    oba czy nie, gdyby przyjął, choć w pierwszym zleceniu kod nie zostałby
    poprawnie wprowadzony?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'