    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sat, 14 May 2011 14:17:32 -0700 (PDT)

    On 14 Maj, 22:56, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
    > podejście jest więc mylne od podstaw

    uwielbiam takie Twoje stwierdzenia. Wrecz kocham to ;)

    > na niczym nie istnieje pojęcie "dywersyfikacja" rozumiana jako coś w rodzaju
    > wzrostu equity

    > pojęcie brzmi dumnie, bo jak pan Jasio Kazio czy Maruś mówią je w
    radio, to
    > słuchacz ma wrażenie ze zrobili wszystko aby portfel był bezpieczny przed
    > klapą, a chyba nawet żeby był jakos ogólniei zawsze podatny na wzrosty
    >
    > no ale tak nie jest

    Nie wiem co to znaczy dywersyfikacja jako wzrost equity. Moze dlatego
    masz takie skojarzenie b proces liczenia najlepszej dywersyfikacji
    portfela moze wykorzystywac indeks i korelacje.

    Problem z dywersyfikacja polega chyba na tym, ze ogranicza ona wzrost
    equity w czasie hossy a wtedy gdy jest potrzebna - czyli w czasie
    krachu - zawodzi na calej linii. Dzieje sie tak, ze niemal wszystkie
    akcje sa bardzo silnie skorelowane wiec dywersyfikacja miedzy akcjami
    nie ma wielkiego sensu aczkolwiek minimalny jej poziom jest niezbedny.
    Najgorsze jest to ze silnie skorelowane staja sie inne aktywa: np
    akcje i zloto, eur/usd i akcje, eur/usd i zloto a najgorsze ze
    wystepuje korelacja cukier-ropa i to nie tylko w Polsce;)
    Rynki geograficznie tez sa bardzo skorelowane: jesli pierdnie
    Bernanke, to leci gielda w Indiach.
    Ta wszechogarniajaca korelacja wymaga zrewidowania pogladow nt.
    dywersyfikacji, bo przeciez jej glowne zalozenie wymaga wyboru rynkow
    niskoskorelowanych. Tylko gdzie takich szukac?