  • Data: 2011-05-14 21:40:22
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: root <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Maj, 23:17, " ron" <r...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Pytałeś o dywersyfikacje - oczywiście w takim bardzo uproszczonym zakresie,
    > czyli ograniczonym do jednego rynku, co w istocie zaprzecza istocie pojęcia,
    > ale na fx możesz kupić/sprzedać daną walute poprzez jej indeks, nie ma
    > problemu, musisz tylko zdecydować o wartości poszczególnych walut,
    > to samo, co np. na surowcach, akcjach, obligacjach...
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/- Ukryj
    cytowany tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Ok mozesz ale w tym wlasnie moj bol: jak okreslic wartosc waluty (w
    czym?). Problem roziazaalem. Idea jest taka mam koszyk 8 walut,
    ustanowiony w jakims tam punkcie czasu w ktorym kazda waluta
    reprezentuje 1$ wartosci. Czyli udzial kazdej waluty w koszyku to 1/8
    Po jakims czasie udzialy w koszyku zmieniaja sie a nawet zmienia sie
    wartosc koszyka wyrazona w dolarach. Ten udzial waluty w koszyku jej
    wartoscia. Identyczny indeks powstalby, gdybym wyrazal wartosc waluty
    w gramach zlota czy czegokolwiek.
    Mimo to w praktyce pojawiaja sie problemy czysto techniczne w procesie
    dywersyfikacji:
    Otworz pozycje o kierunku na chybil trafil: np. E/U, AUD/NZD, CHF/JPY
    i AUDCAD sa one malo skorelowane. W praktyce w ciagu 1 tygodnia
    bedziesz pare dni na minusie i pare dni na plusie. Pytanie: kiedy
    zamknac portfel?
    Nie potrafie sobie z tym poradzic.