    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sun, 15 May 2011 10:59:08 +0200

    Dnia Sun, 15 May 2011 07:05:49 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    >

    > Do poważnych obaw dochodzi taka, że kiedyś w końcu stanie się tak że naraz
    > padną mi dwa kompy podłączone do sieci, albo padnie sama sieć.
    > Równocześnie zdechnie Laptop z GSM
    > I w dodatku nie będzie się można dodzwonić.
    > Jak w takiej sytuacji zapanować nad 159 pozycjami 247 par walut to nie mam
    > zielonego pojęcia.
    >
    > Chyba wolę jedną pozycję z miejsca strzelaną ze stopem.
    >
    > Ponieważ nie widzę sensu tej zabawy w hedzowanie i dywer... fxa ze względów
    > i technicznych i innych wyżej opisanych to już nie będę drążył tematu i

    Przesadziłem w poprzednim poscie wybacz.
    1. Po co dywersyfikowac FX?
    To zle postawione pytanie. Brzmi jak "po co wynajdować liczby zespolone".
    Przeprowadziłem najpierw 3 testy na żywym organizmie (co prawda na
    mikrolotach) potem zachęcony pozytywnymi rezultatami zrobiłem to samo juz
    na minilotach. W we wszystkich przypadkach otrzymałem pozytywny rezultat
    więc .... Po co ? Nie wiem po co?
    2. Hedż i dywersyfikacja
    Jeszcze raz tłumaczę: hedż polegałby raczej na dobieraniu par silnie
    ujemnie skorelowanych. Ja chce dobierac nieskorelowane (kor=0). Hedż miedzy
    parami to jest naiwny hedż, który niczego w dłuższej perspektywie nie daje.
    Mimo to jest on łatwo zrozumiały i większość w ten sposób mysli. Ja już nie
    mam siły tłumaczyć, że nie o to mi chodzi.

    Z kolei hedż prawdziwy musiałby zawierać opcje a z tymi u nas cienko. No
    chyba ze XTB ale to nie jest prawdziwy rynek opcji, tylko sztucznie
    generowane opcje, których wystawianie lub kupowanie jest statystycznie
    nieopłacalne dla inwestora.

    3.
> [...]
    > średnią w okolicach zera.
    > Następnie bić w czapkę wszelkie idchyłki od średniej.

    Nie mam pomysłu kiedy uznać odchyłkę za odpowiednią. Można przeprowadzic
    backtesty, ale za każdym razem dobieram inny portfel - uznaniowo. Cieżko
    przyjąć że dwa różne porfele będą generować te same odchyłki w dwóch
    różnych czasach. Można też przeanalizować wszystkie możliwe portfele.

    Wiem że większość znawców puknie się w czoło. Niestety nie wiedzą o
    istnieniu dziwacznych statystycznych "paradoksów". Np takich że czasem dwie
    gry o ujemnej wartości oczekiwanej, połączone razem stają się jedną grą o
    dodatniej wartości. Ciężko więc rozmawiać z guru.