  • Data: 2011-05-15 14:06:06
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 May 2011 15:46:30 +0200, totus napisał(a):

    > Dla mnie nie istotne jest co jak się nazywa tylko ciekawe dlaczego nie
    > ciąłeś strat tylko kisiłeś przez 3 m-ce. Jasne dla mnie jest, ze przy
    > doborze spółki popełniłeś błąd i nie potrafiłeś go zdiagnozować i naprawić
    > przez 3 m-ce. Zamiast zastanawiać się czy to hedging czy dywersyfikacja to
    > naucz się czegoś na tym błędzie. W twoim opowiadaniu jest zawarte moje
    > zdanie o dywersyfikacji jako klajstrowaniu niekompetencji. Z pozostałych 3
    > spółek tylko jedna przyniosła najwyższy zysk. Pomyśl o swoich
    > umiejętnościach w ten sposób. Gdybym umiał wybrać te spółkę i zaangażował
> [...]

    Przesadzasz, upraszasz jak zwyle i sprowadzasz do absurdu. Założyłeś
    sobie,że kupuję 4 spółki w ten sposób: wybieram jedną dobrą a pozostałe
    dokładam na chybił trafił. No to byłoby śmieszne. Tak sobie założyłeś ale
    ja i inni tak przecież nie robią. Wybieramy 4 spólki - wszystkie dobre wg
    naszej wiedzy. Osiagamy w ten sposób i pewne zabezpieczenie i pozostajemy w
    zgodzie z własnym sumieniem ;). Dywersyfikacja pojawia sie tutaj niejako
    przypadkowo. Co w tym złego?
    Co do straty na Astarcie. Nie popełniłem błędu, bo dalej uważam że to dobra
    spółka. Jeśli kupuję 4 czy więcej "dobrych" spółek zawsze znajdzie się coś
    co okaże się pomyłką lub przynajmniej chwilową pomyłką.
    Musiałbym być bardzo zadufanym w sobie "biorcą kapitału" żeby przypuszczać,
    że zawsze dobierę portfelik bez wad. Dlatego nie schodzę poniżej 3 spółek i
    basta. Nazwijmy to głupotą i niekompetencją.
    A teraz Twoja technika. Ty nie kisisz strat, ucinasz je szybko. Ale czy
    zawsze trafiasz? No ... nie przeciez piszesz ze nie kisisz strat więc je
    czasem ponosisz. Czy to nie jest przypadkiem niekompetencja i
    nieumiejętność inwestowania? No ... nie przeciez niekompetencja polega na
    wyborze 4 spółek, ż których 1-2 są do dupy a nie na 4 krotnym zagraniu na
    tej samej spółce wśród których tylko 1-2 trejdy są zyskowne. To się nazywa
    ucinaniem strat i jest szeroko przyjętym sposobem klajstrowania
    niekompetencji ;)