  • Data: 2011-05-13 13:07:36
    Temat: Re: Fundusze vs WIG
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:iqogbu$6r6$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak rzeczywiście napisałem. Zabezpieczanie pozycji przed stratą czyli
    > hedging to nie dywersyfikacja. Bo dywersyfikacja służy do ... No właśnie
    > do
    > czego służy dywersyfikacja? Taka są definicje z wikipedii:
    > Hedging ? strategia zabezpieczająca przed nadmiernym wahaniem cen papierów
    > wartościowych, polegająca na doborze do portfela aktywów o przeciwnie
    > skorelowanych trendach.
    > Dywersyfikacja ? różnicowanie asortymentu produkcji lub usług w celu
    > zmniejszenia ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej.
> [...]

    Popularną miarą ryzyka jest zmienność (mierzona np odchyleniem
    standardowym).

    W przypadku dywersyfikacji portela chodzi o zmniejszenie wahań wartości tego
    portfela.
    Odchylenie standardowe mierzone względem założonego celu ( krzywa kapitału
    5% rocznie np) powinno zmierzać do zera.

    W przypadku hedżu chodzi chyba raczej o zalokowanie wyniku. Przykładowo KGHM
    może sprzedać kontrakty na dostawę własnej miedzi po cenie w której "wynik
    ekonomiczny" zostanie ustalony ( wartosci kontraktu - koszty produkcji =
    zysk niezależnie od dalszych wahań cen rynkowych).
    Ekspozycja na ryzyko późniejszych zmian cen została zminimalizowana.

    george