    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Fundusze vs WIG
    Date: Sun, 15 May 2011 16:31 +0200
    <892cq4j1ncdq$.cpw6tsg97p97$.dlg@40tude.net> <iqmnrv$31l$1@news.onet.pl>
    <8...@p...googlegroups.com>
    <iqmqa3$avk$1@news.onet.pl> <iqmvcf$t7u$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@w...googlegroups.com>
    <iqn0r8$4b4$1@inews.gazeta.pl> <iqn305$acq$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <iqnnv5$c8h$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    <iqo7si$cp7$1@news.onet.pl> <4rksl2q1o1g4$.1st1sr4vsvsd0$.dlg@40tude.net>
    <iqoadp$ni9$1@news.onet.pl> <1gb3l8honxbac$.xzriwxt50duh$.dlg@40tude.net>
    <iqogbu$6r6$1@inews.gazeta.pl>
    <1xsgh32snllbq.bx1829eey7l$.dlg@40tude.net>
    <iqolfn$qfm$1@inews.gazeta.pl>
    <fc1myr7d63co$.1pgt9mndaq6pq$.dlg@40tude.net>

    root wrote:

    > Przesadzasz, upraszasz jak zwyle i sprowadzasz do absurdu. Założyłeś
    > sobie,że kupuję 4 spółki w ten sposób: wybieram jedną dobrą a pozostałe
    > dokładam na chybił trafił. No to byłoby śmieszne. Tak sobie założyłeś ale
    > ja i inni tak przecież nie robią. Wybieramy 4 spólki - wszystkie dobre wg
    > naszej wiedzy. Osiagamy w ten sposób i pewne zabezpieczenie i pozostajemy
    > w zgodzie z własnym sumieniem ;). Dywersyfikacja pojawia sie tutaj niejako
    > przypadkowo. Co w tym złego?
    > Co do straty na Astarcie. Nie popełniłem błędu, bo dalej uważam że to
> [...]

    Możemy porozmawiać o mojej głupocie i porównać i ocenić jej stopień. Nie o
    tym była ta rozmowa. Moja teza była taka, że dywersyfikacja to przejaw
    bezradności i niekompetencji. To nie znaczy, że ja nie jestem bezradny na
    rynku i nie wykazuje się niekompetencją. Robię błędy, czasem grube. I co z
    tego. Dalej twierdzę, że dywersyfikacja nie poprawi moich błędów tylko je
    zasłoni. Też stosuję "dywersyfikację". Nie kupuje kontraktów za cały
    dostępny kapitał tylko dużą część trzymam w gotówce. Tylko co to zmienia w
    moich poglądach? Nic. Potrafię policzyć ile kosztuje mnie moja
    niekompetencja. Ile mógłbym zarobić angażując cały dostępny kapitał w
    depozyt. Nie widzę swojego postępowania jako przejaw przezorności i
    roztropności. To nie jest moja zaleta. Widzę to jako swoją nieudolność w
    możliwości wykorzystania wszystkich dostępnych środków do osiągnięcia celu.
    Mnie takie podejście pozwala poprawić stosunek depozytu do gotówki. Nie chcę
    Cie oceniać. Nie mam takich ambicji. Rozmawiamy o filozofii podejścia do
    handlu na rynku.