  • Data: 2006-02-14 22:32:23
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "l.b" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podaj źródło. w Jakim podręczniku/książce o ekonomii to wyczytałeś?
    > Oczywiście poza tzw. "ekonomią" socjalistyczną.

    W zadnym podreczniku nie wyczytalem, wystarczy spojrzec na ulice miast i
    miasteczek co sie dzieje, ile kosztuje kawalek ziemi z zezwoleniem na
    budowe - nie wystarczy?

    > A gdzie ja napisałem, że nie pracuje ciężko? Jest wiele grup zawodowych,
    > które ciężko pracują ale nie przychodzą porzucać śrubami pod sejmem, żeby
    > mieć odrębny system emerytalny za pieniądze wszystkich pozostałych.

    To sprawa troche bardziej skomplikowana jesli chodzi o emerytury, zwlaszcza
    gornicze. Na calym swiecie gornicy przechodza na emerytury wczesniej -poza
    krajami 3 i 4 swiata ale mam nadzieje, ze nie o taka Polske ci chodzi- ze
    wzgledu na stan zdrowia, po prostu piszac prosto, gornik niedozyje swojej
    emerytury wg. zasad dla innych grup zawodowych i teraz popatrz co moze
    powiedziec gornik tobie: dlaczego ty masz zyc z mojej emerytury bo jaej
    niedozyje?

    > Masz wyjątkową umiejętność mieszania pojęć i uprawiania demagogii.
    > Spróbuję tak jak Ty: <pieprzenie>Twój ulubiony programista potrzebuje
    > biurka do pracy. Wszyscy potrzebują mebli w domu i w pracy. Żeby zrobić
    > meble potrzebne jest drewno. Żeby pozyskać drewno musimy ściąć drzewo.
    > Wniosek: Koniecznie musimy dotować produkcję pił motorowych! Dla czego
    > mamy kupować niemieckie piły motorowe? Przecież możemy zrobić
    > swoje!</pieprzenie>
    > Daj spokój. W ten sposób można uzasadnić każdą bzdurę.

    Pleciesz, czy ja cos wspominalem o tym, ze mamy dotowac produkcje pil
    lancuchowych czy mlotkow? znadz mi to prosze...
    ja napisalem, ze BUDOWNICTWO POCIAGA ZA SOBA KAZDE GALEZIE GOSPODARKI
    rowniez i produkcje pil lancuchowych! Dlatego powinno sie jak najwoiecej
    wspierac budownictwo, bo to wypuszcza na rynek pieniadze, a p[ieniadze
    zaczynaja na siebie zarabiac.
    Obecnie w Polsce banki trzymaja pieniadze nie wypuszczajac ich na rynek,
    przez co traci przedewszystkim obywatel Polski. Bo i tak zaplaci za pozyczke
    ktora zaciaga panstwo w banku (obligacje) a w zamian nie dostanie nic. Bank
    musi uwolnic pieniadz tak jak to jest w usa, gb i caleym swiecie
    cywilizowanym.

    > Spłacili długi wobec ZUSu i fiskusa? Jeżeli nie to nadal są dotowani m.
    > in. z mojej kieszeni.

    Ja tez cie dotuje... a co moze sam na siebie zarabiasz? A twoja nauka, co
    moze placiles od podstawowki na szkole? Widzisz tez moge powiedziec - dosc
    ladowania na ciebie kasy... a co do kopalni, to nie wiem jak wyglada ich
    zadluzenie, ale wez jeszcze jedna sprawe pod uwage: kopalnia to nie tylko
    wegiel i dotacje to tez ludzie i to setki jak nie tysiace ludzi - co z nimi
    zrobisz jak zamkniesz koplanie.. powiesz im: "robta co chceta.."? I przez
    nastepne pare lat nie wyjdziesz na ulice w bialy dzien bo cie oskubia, bo
    czlowiek stojacy na krawedzi niczego sie bac nie bedzie. Ja wiem co
    odpowiesz, ze nalezy policje doposarzyc dac im wieksze uprawnienia sady
    ostre, kary smierci, a na koniec obywatelom bron... tak i mamy powrot do
    jaskin... Pomysl czasem troche szerzej niz tylko zus i dostacje...

    > Ja bym kupił tam, gdzie najtaniej. Bez względu na kraj pochodzenia.
    > Import węgla, choćby z Brazylii, kosztowałby nas mniej niż pompowanie
    > pieniędzy w nasze górnictwo.

    Co ty nie powiesz... to sprawdz po ile kupujemy wegiel za granica i zobacz
    ile kosztuje na skladzie kopalni w Polsce... alez bys biznes zrobil ..
    hehehe

    > Potwierdziłeś tylko to, co napisałem. Ideologia i tani populizm.

    Wiec co wg. ciebnie nie jset populizmem... moze 3x15 albo rownie podobny
    slogan wyborczy nie majacy nic wspolnego z realiami.

    > Jeżeli tak, to po co dotacje? Kapitał powinien walić drzwiami i oknami :)

    Jak wyzej wspomnialem, przejdz sie przez centra duzych miast... zobacz ile
    inwestycji, przegladnij oferty przetargowe i zobacz ile inwestorow bije sie
    o kawalek ziemi byle tylko .. budowac.

    > Dokładnie tak! Komunizm w czystej postaci. Unia Europejska konserwuje w
    > ten sposób przestarzałe i niewydajne rolnictwo. Inne gałęzie gospodarki z
    > kolei nie mogłyby się rozwijać szybciej, gdyby nie musiały dotować tych
    > zgodnych z ideologią.

    Wybacz, ale usa tez w takim razie jest komunistyczne, bo tam tez dodtuje sie
    rolnictwo.

    > Wyglądałby tak, jak Stany Zjednoczone. W 300 lat zbudowali od zera
    > gospodarkę, o której Europa może tylko pomarzyć. Ale my zawsze mieliśmy i
    > będziemy mieć takich co "wiedzą o co chodzi" i "znają się" lepiej od
    > rynku.

    Usa nie zbudowali od zera gospodarki a zaczeli od zabijania i zlodziejstwa,
    to roznica. Ciekaw jestem jak by usa wygladalo jak by musieli zwrocic ziemie
    indianom, meksykanom oraz powyplacac odszkodowania za zbrojne ekspansje...
    biedny by to kraik byl.. naprawde. Jesli wg. ciebnie super jest kapitalizm
    polegfajacy na rabowaniu i zabijaniu... prosze dlaczego pietnujesz zlodzieji
    i mordercow? Wszak to dla ciebnie idealny przyklad kapitalizmu....
    ps
    wyjasnij prosze gdzie jest w moich stwierdzeniach demagogia i dlaczego... bo
    jak na razie to tylko zucasz tym haslem bez jego uzasadnienia.