  • Data: 2006-02-14 10:51:22
    Temat: Re: Gratulacje lobby bankowemu
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    l.b napisał(a):

    > To nie doktryna a ekonomia.

    Podaj źródło. w Jakim podręczniku/książce o ekonomii to wyczytałeś?
    Oczywiście poza tzw. "ekonomią" socjalistyczną.

    > Wiesz, ja szanuje kazdego kto pracuje, gornik pracuje naprawde ciezko

    A gdzie ja napisałem, że nie pracuje ciężko? Jest wiele grup zawodowych,
    które ciężko pracują ale nie przychodzą porzucać śrubami pod sejmem,
    żeby mieć odrębny system emerytalny za pieniądze wszystkich pozostałych.

    > (nie
    > mam w rodzinie ani wsrod znajomych gornikow) i nie ladnie jest go obrazac
    > mowiac "ze wszystko im sie nalezy". a gornictwo to energetyka, a wiec motor
    > do wszeklkich inwestycji zarowno programista - potrzebuje pradu jak i
    > inwestycji budowlanych.

    Masz wyjątkową umiejętność mieszania pojęć i uprawiania demagogii.
    Spróbuję tak jak Ty: <pieprzenie>Twój ulubiony programista potrzebuje
    biurka do pracy. Wszyscy potrzebują mebli w domu i w pracy. Żeby zrobić
    meble potrzebne jest drewno. Żeby pozyskać drewno musimy ściąć drzewo.
    Wniosek: Koniecznie musimy dotować produkcję pił motorowych! Dla czego
    mamy kupować niemieckie piły motorowe? Przecież możemy zrobić
    swoje!</pieprzenie>
    Daj spokój. W ten sposób można uzasadnić każdą bzdurę.

    > A poza tym gornictwo wcale obecnie nie jest
    > nieoplacalne, o czym niestety caly czas sie nie mowi...

    Spłacili długi wobec ZUSu i fiskusa? Jeżeli nie to nadal są dotowani m.
    in. z mojej kieszeni.

    > byc moze komus
    > zalezy na tym by Polska kupowala wegiel od angli, usa czy australi...bo
    > przecie tak jest dla polakow lepiej... wszystko kupowac...

    Ja bym kupił tam, gdzie najtaniej. Bez względu na kraj pochodzenia.
    Import węgla, choćby z Brazylii, kosztowałby nas mniej niż pompowanie
    pieniędzy w nasze górnictwo.

    > Budownictwo zawsze jest zgodne z kazda ideologia, jaka by nie byla... od
    > czasow jaskiniowych kiedy to czlowiek walczyl o schronienie. Idz, mieszkaj
    > na ulicy czy pod mostem...

    Potwierdziłeś tylko to, co napisałem. Ideologia i tani populizm.

    > Bo musi byc wspierane - nieruchomosci sa najlepsza inwestycja, bo ida zawsze
    > w gore.

    Jeżeli tak, to po co dotacje? Kapitał powinien walić drzwiami i oknami :)

    > O tak, kupujmy tez artt. spozywcze, jasne jestesmy tak bogatym narodem, ze
    > nie potrzba nam niczego produkowac... mozemy sobie kupic. Dziwne, ze o
    > rolnictwo kazde panstwo dba i stara sie jak najbardziej je wspierac... coz
    > za ogolno swiatowy komunizm jesli chodzi o rolnictwo..prawda?

    Dokładnie tak! Komunizm w czystej postaci. Unia Europejska konserwuje w
    ten sposób przestarzałe i niewydajne rolnictwo. Inne gałęzie gospodarki
    z kolei nie mogłyby się rozwijać szybciej, gdyby nie musiały dotować
    tych zgodnych z ideologią.

    > Sa ludzie ktorzy wiedza o co chodzi, ty znasz sie jedynie na swoim malym
    > domowym budgecie... i jak widac masz blade pojecie o reszzcie. A troche
    > pomysl, jak by wygladal swiat wg. twoich zasad.

    Wyglądałby tak, jak Stany Zjednoczone. W 300 lat zbudowali od zera
    gospodarkę, o której Europa może tylko pomarzyć. Ale my zawsze mieliśmy
    i będziemy mieć takich co "wiedzą o co chodzi" i "znają się" lepiej od
    rynku.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl