eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur › Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol na wyplacanie emerytur
  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: [II Filar] Kijek za marchewke, czyli jak panstwo chce utrzymac monopol
    na wyplacanie emerytur
    Date: 9 Jan 2010 21:49:37 +0100

    On 2010-01-09, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    [...]

    > To chyba pora zeby postawic ten system z glowy na nogi.
    > Ja z kolei myslalem ze skladki jakie placimy ida do budzetu panstwa.Poza
    > oczywiscie nowym II filarem.

    To są rozdzielne budżety.

    Tak samo jak budżet samorządu - miasto dostanie od Ciebie część podatku
    PIT tylko jak jesteś w nim zameldowany. Jak nie jesteś, to pieniądze
    dostanie te drugie (na czym np. cierpi mocno Warszawa).

    > Bo zus dziala chyba na zasadzie, zbieramy skladki.

    Ale one są rozdzielone, idą na różne konta itp.

    > Czesc zabieramy sobie a reszte oddajemy do budzetu. Do czesci
    > panstwo dodrukowuje obligacji skarbu panstwa, jakis kredyt komercyjny w
    > banku. Potem panstwo przekazuje to zusowi a on udaje ze to on nam je
    > wyplaca.

    Ale masz jakieś umocowania w przepisach, że tak się dzieje?

    > Do krusu i resortow mundurowych doplaca bez owijania w bawelne z
    > naszych i ich podatkow.

    Państwo do wszystkiego dopłaca. Do ZUSu też.

    > Jeszcze z dwadziescia lat i demografia sama to rozwiaze za nas.

    Z tego co wiem, to wtedy beneficjentów będzie jeszcze więcej :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl