  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Inne zdarzenia lsowe" - definicja
    Date: Thu, 5 May 2011 16:44:22 +0200

    news:ipu7ip$60n$1@news.onet.pl...

    > Ponieważ warunki ubezpieczeń, zakresy i inne elementy ubezpieczenia są tak
    > naprawdę stertą bezuzytecznych i niezdefiniowanych słów co do których
    > sensu być może będę się szarpał po sądach to miałem nadzieję że bank albo
    > sam przytmnie je zdefniniuje albo ktoś mu takie definicje narzuci.

    Należysz do nie przystającej do obecnej rzeczywistości grupy osób (ja
    niestety też) które jak coś czytają, to chciałyby to rozumieć.
    Normą w społeczeństwie jest nie podejmowanie aż takiego wysiłku
    intelektualnego, a już w życiu nie próba uzyskania definicji od autorów
    tekstu (często o wykształceniu wyższym marketingowym).
    Pierwszy raz dochodzić sensu w tekście zdarzyło mi się w 2002, gdy do PKN-u
    napisałem, że w którejś normie (EMC) coś musieli źle przetłumaczyć bo ja
    określonego fragmentu nie rozumiem (dokładnie tak napisałem). Nie dałem się
    pokonać argumentami, że w trakcie (circa 2-letniego) procesu akceptacji
    normy czytało ją wielu ekspertów i wszyscy twierdzą, że błędów nie ma i w
    końcu zmusiłem ich do poprawienia tej normy.
    Gorzej bywa z tekstami oryginalnymi, bo nie można zwalić na tłumaczenie. Na
    temat EN60950-1 uzyskałem kiedyś informację, że literalnie rozumiejąc normę
    mam rację, ale praktyka jest odmienna - ręce opadają.

    Podsumowując.
    Powoli się poddaję - szkoda mojego czasu na 'poprawianie świata'.
    Dwa tygodnie temu spróbowałem powalczyć z bankiem, który (przy okazji
    załatwiania kredytu hipotecznego) chciał ode mnie dowodu, że mam środki na
    wpłatę raty, którą mam wpłacić deweloperowi za dwa miesiące, ale szybko
    sobie odpuściłem i mimo, że uważam to za bezsensowne zrobiłem jak chcieli
    tylko dla własnej przyjemności napisałem im, że strasznie się cieszę, że nie
    wymagają dowodu posiadania środków na spłatę wszystkich rat kredytu.

    Spróbuj w miarę swoich (rozumiem bardzo ograniczonych) możliwości dać sobie
    spokój - zaoszczędzisz na czasie.
    P.G.