  • Data: 2006-04-23 18:09:39
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl> napisał(a):

    > Ciekawy pomysł na procedurę:
    > Dzwoni do nas ktoś z infolini banku:
    > Przedstawia się pyta się z kim rozmawia a potem prosi o potwierdzenie
    > danych.
    > Mówi nam np. pierwsza, piątą i siódmą cyfrę z naszego nr. pesel i
    > prosi nas o drugą, czwartą i ósmą :)
    > Ciekawie by to wyglądało. Albo powinien być ustalony telekod dla
    > banku. Tzn. my znamy tajny telekod, ktoś z info linii dzwoni, my go
    > pytamy o wyrywkowe cyfry z tego telekody i już mammy jakąś pewność że
    > to ktoś z banku.

    Zadna nowosc. Chociazby banki angielskie to stosuja. Posiadasz do konta
    internetowego PIN (4 znaki) oraz haslo (min. 8 znakow).
    Przy kazdym logowaniu sie do systemu lub dzwonienia do banku pani prosi o 3
    cyfry z PIN (losowo wg wskazania systemu) oraz 3 znaki z hasla.
    Nigdy nie prosi o wszystkie.
    W przypadku gdy dzwoni do Ciebie to przelacza na system autoryzacji, gdzie sie
    sam przedstawiasz (wg procedury powyzej) i wracasz do niej.

    Najwieksza dla mnie wada zarowno Inteligo jak i Multi jest koniecznosc
    podawania pelnego ID wraz z pelnym haslem.
    Inna ciekawostka bylyby 6 cyfrowe PINy do kart, a przy autoryzacji podawalbys
    jedynie 4 z 6 cyfr.

    --
    Pozdrowienia

    Robert