  • Data: 2011-03-30 09:28:09
    Temat: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Od: a...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

    Nie za dużo wymagasz?

    > Załóżmy, ze istnieje kraj w którym wszyscy są wolni ale zadajmy sobie

    > pytanie czy wtedy będą odpowiedzialni?

    Przede wszystkim nie ma kraju, bo każdy chodzi swoją droga i co najwyżej są
    watahy zniewolone przez przywódcę.
    Czy jest odpowiedzialny osobnik

    > mający ponad 20lat (a więc dorosły) i poruszający się motocyklem z

    > predkością ponad 200km/h. Grozi mu mandat, ale i tak ta groźba go nie

    > powstrzyma skoro nie postrzymuje go nawet groźba śmierci.

    Nie ma dróg, a raczej są odcinkami więc motocyklista nie ma szans na taka
    prędkość. Mandatów też nie ma, bo nie ma policji i nic dziwnego skoro po lasach
    grasują uzbrojeni szaleńcy.

    Dajmy jednak

> [...]

    > należy mu się zasiłek., coś tam wyżebrze albo ukradnie. Ma wolny wybór ale

    > jest alkoholikiem. Co JKM mówi nt. takich ludzi? Powiedzcie mi bo ja nie

    > wiem?

    > W końcu weźmy sobie na tapetę porządnego, ale mało wykształconego i niezbyt

    > kumatego chłopinę, który po prostu nie radzi sobie w życiu. Ojciec mu zmarł

    > kiedy był dzieckiem, matka alkoholiczka (albo odwrotnie). Od małego musiał

    > pracować i nie specjalnie miał czas na naukę. Co w waszej krainie wolności

    > zrobić z takim osobnikiem? Co na to JKM?
    W końcu jaśnie wielmożnemu potrzebna jest służba, także w tym wypadku z głodu
    może nie pomrą.

    > Z punktu widzenia JKM przeznaczeniem tych trzech osobników jest rychła

    > śmierć. W wolnym i ODPOWIEDZIALNYM społeczeństwie nie mają oni racji bytu.

    > Choćbyście nie wiem jak zwijali i tak nie unikniecie zarzutu, że Wasza

    > wizja prowadzi jedynie do pozostawienia na pastwę losu większość ludzi.

    Nie ma wspólnych interesów, bo każdy ma własny wybór, więc nie ma społeczeństwa
    tym bardziej odpowiedzialnego.

    > Jeśli Pan JKM pojeździłby trochę po Polsce i zobaczył jak w niektórych

    > regionach się żyje i jakich ludzi można tam spotkać, to chcąc być

    > ODPOWIEDZIALNYM politykiem musiałby zrewidować swoje poglądy i zastosować

    > przynajmniej tymczasowe środki zaradcze. A stosując je rozmieniłby się na

    > drobne. Chyba że przyjąłby pogląd że ewolucja sama rozwiąże problem w

    > krainie wolności.

    Taki pogląd nie wchodzi w rachubę, bo brakłoby baranów do strzyży.

    > Nie osądzam ani nawet nie krytykuję tej wizji. Mimo dobrej woli nie

    > potrafię sobie wyobrazić jej w rzeczywistości. Gdzie popełniam błąd?

    Nigdzie!
    Sorry, że odpowiadam za innych, ale nie mogłem się powstrzymać.:-)))))