  • Data: 2016-11-13 17:07:16
    Temat: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    z <...@...pl> writes:

    > Bo nie wykazali się nowoczesną przedsiębiorczością. Nie wdrożyli
    > optymalizacji zysku, minimalizacji kosztów ;-)

    Ale jednak nazywanie tego w taki sposób to wyjątek, nie reguła.
    Być może osoby, które to robią (także np. zarządy firm), uznają to za
    regułę - ale tak nie jest.

    > Ci co potrafią łapać wisienki robią dokładnie to samo tylko przed
    > komputerem. Jest ima łatwej bo nie muszą się wstydzić że okradają
    > banki na ulicy.

    Nie wydaje mi się. Przyznaję, że nie znam się na "wisienkach", więc być
    może o czymś nie wiem, ale mam wrażenie, że nie ma tam elementu
    oszustwa. Klient np. zakłada konto, "zjada wisienkę", i następnie
    likwiduje konto, ale nie ma żadnego moralnego (ani innego) zobowiązania,
    by to konto utrzymywać przez określony czas. Konta bankowego nie zakłada
    się na "wieczność", na rok itp. Gdyby klient w czasie zakładania konta
    oświadczył, że zakłada je tylko na np. miesiąc, to dokładnie tak samo
    miałby prawo skorzystać z wisienki (zakładając, że spełnia warunki).
    "Wisienka" należałaby mu się jak psu buda. Nie ma nic złego w założeniu
    konta na miesiąc.

    Natomiast "kupowanie" towaru z zamiarem zwrotu opakowania jest zwykłym
    oszustwem. Celem tej "promocji" była likwidacja ryzyka klientów, że
    kupiony towar okaże się być złej jakości. Nie chodziło o "odzyskiwanie"
    zapłaty za pełnowartościowy towar.

    Można to jakoś porównać do kupowania towaru płacąc KK i następnie
    zwracania go za gotówkę - ale to ma się nijak do "wisienek".
    --
    Krzysztof Hałasa