eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak dorobić? Wisienki w Lidl.Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!.POSTED!n
    ot-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak dorobić? Wisienki w Lidl.
    Date: Sun, 13 Nov 2016 17:07:16 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    References: <c...@g...com>
    <nvug5j$lmq$1@dont-email.me>
    <a...@g...com>
    <5822f80e$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5823326c$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <o0288f$h81$2@dont-email.me> <58258bd7$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <582598b9$0$5154$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <58287f6c$0$5143$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1479053235 13408 195.187.100.13 (13 Nov 2016 16:07:15
    GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Nov 2016 16:07:15 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:sNLEzXOEjBJrwObY3IPmq4maQsc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:627326
    [ ukryj nagłówki ]

    z <...@...pl> writes:

    > Bo nie wykazali się nowoczesną przedsiębiorczością. Nie wdrożyli
    > optymalizacji zysku, minimalizacji kosztów ;-)

    Ale jednak nazywanie tego w taki sposób to wyjątek, nie reguła.
    Być może osoby, które to robią (także np. zarządy firm), uznają to za
    regułę - ale tak nie jest.

    > Ci co potrafią łapać wisienki robią dokładnie to samo tylko przed
    > komputerem. Jest ima łatwej bo nie muszą się wstydzić że okradają
    > banki na ulicy.

    Nie wydaje mi się. Przyznaję, że nie znam się na "wisienkach", więc być
    może o czymś nie wiem, ale mam wrażenie, że nie ma tam elementu
    oszustwa. Klient np. zakłada konto, "zjada wisienkę", i następnie
    likwiduje konto, ale nie ma żadnego moralnego (ani innego) zobowiązania,
    by to konto utrzymywać przez określony czas. Konta bankowego nie zakłada
    się na "wieczność", na rok itp. Gdyby klient w czasie zakładania konta
    oświadczył, że zakłada je tylko na np. miesiąc, to dokładnie tak samo
    miałby prawo skorzystać z wisienki (zakładając, że spełnia warunki).
    "Wisienka" należałaby mu się jak psu buda. Nie ma nic złego w założeniu
    konta na miesiąc.

    Natomiast "kupowanie" towaru z zamiarem zwrotu opakowania jest zwykłym
    oszustwem. Celem tej "promocji" była likwidacja ryzyka klientów, że
    kupiony towar okaże się być złej jakości. Nie chodziło o "odzyskiwanie"
    zapłaty za pełnowartościowy towar.

    Można to jakoś porównać do kupowania towaru płacąc KK i następnie
    zwracania go za gotówkę - ale to ma się nijak do "wisienek".
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1