    From: Szymon <...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KB --> aż 7% w skali roku do salda 5 000 zł.
    Date: Fri, 04 May 2012 20:31:21 +0200

    > W jakie okienko? Zlecasz w dwóch bankach dowolnie (tydzień,
    > miesiąc, rok?...) wcześniej i tyle.

    Mam 2000. W Credit Agricole. Chcę od dziś zrobić obrót. Zlecam na pn
    CA-->KB. Przychodzi 1 sesją o 12:00. Pewnie potrzebują czasu na
    zaksięgowanie. Jeśli uda mi się wysłać ostatnią sesją KB-->CA o 14:30 to
    mam z powrotem. Realnie pewnie będę miał takie "okienko" z godzinę lub
    półtorej. Jeśli tego nie zrobię to we wtorek wysyłam KB-->CA. Dochodzi
    do CA pierwszą sesją o 13:00 i już nie wyjdzie, bo za późno. W środę
    rano CA->KB itd. Jeśli nie wykorzystam czasu około 13-14 i nie wypchnę z
    KB do CA tego samego dnia to owe 2000zł będę tak popychał prawie tydzień
    zanim zrobię 7000 obrotu.

    > Rajfi spróbuje zrealizować taki przelew tuż po północy, zobaczy,
    > że szmalu nie ma i skasuje zlecenie, ale BZ WBK będzie próbował
    > do skutku i na BZ WBK nie trzeba czasu tracić. Citi raczej dzień
    > zabierze, ale kto z nas nie ma tam karty kredytowej do spłacenia? :)

    Miałem konto Wydajesz Zarabiasz, ale przelewy były płatne w bz wbk. Nie
    wydaje mi się też sensownym zakładanie osobnego konta w jakimś tam banku
    spoza obecnie używanych tylko po to, by robić obrót.

    > Ale i limit debetowy dają za freeko. Jak szybko
    > obrócisz -- nic nie zapłacisz, nawet odsetek. :)

    Nie korzystam z kredytów ;-) Poza tym wiesz... z tego, jak sformułowałeś
    to zdanie wnioskuję, że to kolejna szansa na mały zysk lub dużą stratę ;-)

    > Bo nie ma przy sobie tableta, netbooka, komórki?...

    Ja nie mam. I znam studentów, którzy nie mają.

    > Raczej dzieci i studenci mają takie zabawki zawsze blisko siebie.
    > Dziś dzieciaki chodzą po ulicach wpatrzone w smartfony i tablety.

    Nie sądzę, by te dzieciaki obracały kwotami bliskimi 100.000 rocznie
    między swoimi kontami. A już robienie tego na ulicy czy tam wyjeździe
    uważam za kiepski pomysł.

    > Bezpłatny dostęp do netu jest raczej powszechne w Polsce a za
    > granicą chyba tez nie jest koszmarnie. :)

    Myślisz o wifi? Raczej nie poleciłbym darmowego wifi do przelewania
    pieniędzy poza sytuacjami absolutnie kryzysowymi.

    > Co to za student, który nie umie zlecić przelewów na przyszłość?

    Np. w Credit Agricole KO nie przewiduje przelewów z datą przyszłą. W
    mBanku emax+ także nie. Zatem chcąc zmaksymalizować zyski niestety muszę
    się obudzić rano w poniedziałek, ręcznie przelać KO-ROR i dopiero na KB.
    Umiejętność definiowania przelewów z datą przyszłą tu się nie sprawdzi
    jeśli planuję dostać odsetki za weekend w mbanku i CA.

    > Ja jakoś nie widzę uciążliwości lania.

    Oczywiście da się. Ale nie wszystko można zautomatyzować (patrz wyżej),
    a czasami czekając wystarczy awaria komputera, netu, nagły pobyt w
    szpitalu, by po wszystkim być do tyłu znaaaaczne kwoty.