  • Data: 2012-04-18 14:04:56
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: "Criss" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " sys29" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jm8suj$br4$1@inews.gazeta.pl...

    > Endriu, cała ta chrześcijańska opowieść jest po porostu niedorzeczna:

    w dyskursie chrześcijańskim używa się również pojęcia "skandal Krzyża";
    zachowanie Boga jest skandaliczne: jak można tak kochać ludzi, obarczyć się
    skutkami ich grzechów i ponieść za to śmierć haniebną (wtedy krzyżowano
    tylko pospolitych przestepców)?

    Musisz wiedzieć, że ta "niedorzeczność" wynika z miłości Boga do człowieka.
    Duchowa sytuacja człowieka musi być naprawdę katastrofalna, skoro
    Bóg sięgnął po takie rozwiązanie.
    Patrząc na Krzyż można zadać sobie pytanie: co się z nami dzieje że chcemy
    zabić swojego Boga?

    > koleś zwany przez Ciebie "Bogiem"

    sys29, mam nadzieję, że jesteś człowiekiem odważnym i konsekwentnym
    i ten fragment swojej wypowiedzi dasz do tłumaczenia na języki używane w
    krajach muzułmańskich,
    następnie zamieścisz go na tamtejszych grupach dyskusyjnych (wyrażenie
    "Bogiem" możesz
    zastąpić wyrażeniem "Allahem").

    >przysłał na Ziemię swojego syna i skazał go na okrutne tortury po to, aby
    >swoje dzieci ( ludzi )
    > uchronić przed swoim gniewem. :-)

    Chrystus wyraził zgodę na to, by być Barankiem Paschalnym.
    Symbolika ofiary Chrystusa na Krzyżu jest głęboka i wielowarstwowa.
    Swymi korzeniami sięga do ksiąg Starego Testamentu. NIe chodzi o uchronienie
    nas przed "gniewem"
    Boga, co raczej o umożliwienie nam po śmierci życia w Bogu, w Jego
    rzeczywistości, zbawienie (tzw. niebo).

    Sys29, nie wierzysz w istnienie Boga, ale starzy komuniści też nie wierzyli
    i mawiali:

    "Jeżeli Boga nie ma - to chwała Bogu, a jeżeli jest - to niech nas ręka
    boska broni!"

    Pozdr
    Criss