eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKreacja niebalowa...Re: Kreacja niebalowa...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!enother.net!enother.net!peer02.iad.highwind
    s-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Kreacja niebalowa...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <lq76qq$sph$1@node2.news.atman.pl>
    <14a3uojsaaeow$.1n67y9agh8a1w.dlg@40tude.net>
    <lqbcnf$tl6$3@node2.news.atman.pl>
    <19pf497py7zfq$.91ppbrkp1g0z.dlg@40tude.net>
    <lqblvj$7cj$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 18 Jul 2014 20:14:20 +0200
    Message-ID: <6...@4...net>
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1405707255 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2235 82.143.187.50:54215
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2751
    X-Received-Body-CRC: 1703812456
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:604191
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 18 Jul 2014 19:36:01 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > Nie twierdzę, że prezes źle rozmnaża pieniądz, ale szukam wyjaśnienia.
    > Towaru przybywa -- przybywa pieniądza.

    To niekoniecznie jest wniosek uzasadniony..

    >Ale co wówczas, gdy towaru ubywa?
    >Czy sytuację ratują zwyrodnialcy tacy, jak ja, którzy nie kupują na krechę? ;)

    >>>> Jak sie go robi za duzo, to ceny rosna, czyli
    >>>> tak jakby ilosc pieniadza spadala :-)
    >>> Spada jego wartość nabywcza.
    >> Na jedno wychodzi :-)
    > Więc budowanie nietrwałych przedmiotów (jedzenia
    > chociażby) psuje siłę nabywczą pieniądza?

    Az tak bym tego nie nazwal, ale odwrotnie - nietrwale towary (jedzenie
    to inna sprawa, nawet trwale jest jednorazowego uzytku) powoduja ze
    trzeba je kupic ponownie. Jest wiec potrzeba pieniadza - co zazwyczaj
    powoduje utrzymanie jego sily nabywczej.

    >Niby nawet dobrze -- psucie się towaru to strata pracy...

    No ale jak juz wszyscy kupia twoj solidny towar, to z czego Ty
    bedziesz zyl ? Nietrwaly ma byc :-)

    > Ale smartfony demoralizują się, samochody korodują,
    > domy zawalają się, jedzenie zamieniamy -- wiadomo na
    > co... (na energię i na nasze ciała) Czy te straty są
    > jakoś uwzględniane w procesie kreacyjnym?

    Zauwaz ze kreacja jest calkiem gdzie indziej.
    Zreszta bardziej istotna dla rynku jest kreacja bankowa,
    a w niej jest inny mechanizm.

    Polska obecnie to bardzo zly przyklad, bo duzo transakcji
    zagranicznych. Ale ilosc pieniadza M0 dziwnie skacze.


    >> albo trafi na wysypisko i zgnije. Albo zrobia wymiane pieniedzy.
    > Wymiana to nie sporadyczność, ale kradzież.

    kradziez nie zmienia ilosci pieniadza, tylko jego posiadacza :-)

    A wymiany rozne sa, ale nawet w tych uczciwych komus moze sie nie
    chciec z jakimis drobnymi do banku latac ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1