  • Data: 2005-01-03 23:52:29
    Temat: Re: Kredyt na samochod w MultiBank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wilku" <s...@o...pl> writes:

    > kredyt bylby wziety na 48 miesiecy. To co w takim razie bys doradzil?

    Darowac sobie, oczywiscie. Poczekac az bedziesz mogl kupic go za
    gotowke - nie sobie banki pokrywaja straty na zlych kredytach
    z innego zrodla. 3200 zl to jest, przynajmniej dla mnie, spora suma,
    a nigdy samochodu na kredyt nie kupowalem.

    Ile bedziesz robil tysiecy km. rocznie?

    Policz, oprocz ceny samochodu, paliwo, ubezpieczenie, przeglady itd.
    Smiem twierdzic, ze jesli ktos nie moze kupic samochodu za gotowke,
    to pozniejsze koszty beda dla niego zbyt duzym obciazeniem.

    A moze wystarczy jezdzic taksowkami? Daje sie wynegocjowac znizki,
    czasem moze wyjsc sumarycznie taniej.

    Jaki chciales ten samochod kupic? Domyslam sie (25 kzl na 4 lata),
    ze niezbyt drogi. Niestety niezbyt drogi = w rzeczywistosci niezbyt
    dobry. Koszty ubezpieczenia i serwisu moga byc znaczne, a czas
    zycia samochodu duzo mniejszy niz innych. Nastawiasz sie na to,
    ze samochod duza czesc czasu bedzie przebywal w serwisach?

    Generalnie wszystko to sprowadza sie do pytania: ile tys. km
    bedziesz przejezdzal rocznie (zwlaszcza jesli chodzi o "niezbedne"
    wyjazdy, tzn. inne niz takie ze "pojechalbym pociagiem/autobusem/
    samolotem, ale samochodem bedzie taniej i musi sie zakup zwrocic").
    --
    Krzysztof Halasa