eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-15 19:19:05
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" napisał w
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Jest to wada, ale jej wykorzystanie wymaga dostępu do przeglądarki
    >lub
    >czegoś ekwiwalentnego. Samo poznanie hasła (głównego) nie wystarczy.
    >Hasło SMS jednak dużo łatwiej poznać.

    No nie wiem. Jedno i drugie wymaga przejecia kontroli nad komputerem
    lub telefonem - chyba podobnie skomplikowane.

    A moze nie - moze wystarczy namowic klienta na instalacje programu na
    androidzie - gra, horoskop, cokolwiek.

    >Zakładam, że to tylko przypuszczenie, ciekawe jak jest w istocie.

    Mbank tak naciska na zmiane, ze nie moze utrudniac :-)

    Ale chyba az tacy glupi nie sa
    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,315
    5,zmiana-listy-hasel-jednorazowych-na-hasla-sms.html
    wychodzi mi na to, ze bedzie potrzebne haslo z listy.

    >Tak czy owak bank powinien za takie wyłudzenia (jeśli one istotnie
    >tak
    >wyglądają) odpowiadać bez żadnego gadania. To właściwie karygodne
    >zaniedbania, a nie sensowne procedury.

    A wtedy to IMO bez znaczenia czy pieniadze byly klienta czy banku :-)

    Tylko gdzies tam jeszcze przewija sie haslo, ktore oszusci podali.
    Karygodne zaniedbania banku, czy karygodne zaniedbanie klienta ?

    J.