  • Data: 2011-02-27 10:24:52
    Temat: Re: Likwidacja OFE Możliwa Czy nie?
    Od: "skippy" <m...@t...moon> szukaj wiadomości tego autora

    news:vlretkyi3tga$.dy8pv3ed1qi9.dlg@40tude.net...

    > Jeszcze niedawno promowano jednak pomysł nr 2. Państwo po prostu
    > zgarnełoby
    > "papierowy" kapitał akcyjny a wraz z nim swoje własne obligacje za free.

    To zabieg księgowy, tylko i wyłącznie.
    Dla płatnika jest przezroczysty.
    Korzystny dla SP ze względu na księgowość.
    Niekorzystny dla OFE ze względu na prowizje.

    > Ty
    > w zamian miałbyś drugie indywidualne subkonto w ZUS a ten "zarządzałby"
    > Twoim kapitałem ale nie tak jak robią OFE, tylko co rok dopisywałby Ci
    > odsetki powiązane z przyrostem PKB (rewaloryzacja).
    > Poza moralnym aspektem przejęcia, powstałby jednak potężny problem prawny:
    > Co z akcjami?
    > Jak uzaasadnić rewaloryzację akcji? A co jeśli za parę lat ceny tych akcji
    > skoczyłyby 2 krotnie? Jak państwo wytłumaczyłoby obywatelom, że
    > reawaloryzuje akcje tylko o 2%?

    A jak spadną do 30% wartości?
    Przecież NIKT nie wie, czy tak się nie stanie.
    Ty jesteś skłonny podjąć tak wielkie ryzyko, ja nie.

    Mnie nauczono stosować SL i od kiedy to systematycznie robię w sensie cięcia
    strat, idzie mi znacznie lepiej niż kiedy miałem tendencje do zachowań typu
    uśrednianie w dół i przetrzynywanie kiszonki.

    A OFE, im ma więcej papieru, tym mu trudniej coś takiego robić; po drugie
    chyba wcale tego nie chcą robić bo niby po co?
    OFE to po praktycznie strategia KiT.

    Tak myślę, że w zasadzie jedyna różnica między nami wywodzi się właśnie z
    tego, reszta jest wtórna.

    Ja wolę się słuchać Komara i Darvasa, bo wiem z doświadczenia że to daje
    efekty.
    Szczególne Darvas.
    A ci co w 2007 przykisili, teraz milczą.

    Co do tych wszystkich którzy stosują KiT - niech sobie stosują, ich ryzyko
    kasa nie moja.
    Ale proszę mnie nie zmuszać, aby moimi pieniędzmi ktoś zagrywał wg tej
    niezwykle ryzykownej strategii:)

> [...]
    > nierozwiązywalny. Trzeba by było je sprzedać, i kropka. A skoro sprzedać
    > powoli. Radzę więc w najbliższym czasie poobserwować portfele OFE. Nie
    > ceny, ale właśnie portfele.

    > Wg mnie realna, bo TFI nie są właścicielami kasy więc nie mogą jej po
    > prostu zabrać.

    > Sorry skippy ale to zagwarantuje nawet moja skarpeta. Pewnie też dostałeś
    > od ZUS liścik z przewidywaną emeryturą? Moja emerytura będize wynosiła
    > tyle
    > ile składka miesięczna. Moim błędem było to, że prowadziłem działalnośc

    Ja nawet prowadzę i nie uważam tego za błąd.
    Nie każdemu musi sie udać, nikt nic takiego nie gwarantuje.
    Może byśmy zrobili demonstrację?
    Tak jak pisał Komar że lludzie chcą dużo "jedzenia", bezpłatnych szkół itp
    itd - bo wtedy kto inny za to płaci.
    My wsytąpmy o godziwe zyski z działalności gospodarczej, niech nam zostaną
    zagwarantowane:)

    Już seri to dzięki temu moje dylematy są w dużej mierze teoretyczne, bowiem
    płacę im najmniej ile się da więc wg wzajemności niewiele z tego będę miał.

    Co do skarpety to raczej deko przesadziłeś:)

    Kiedyś tu robiliśmy wyliczenia, w 2007 albo 2008 i wyszło, że zwroty z ZUS,
    OFE i lokat są podobne.
    Może by to po prostu sprawdzić (ale nie wiem po co w sumie:)