  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    <s...@p...org>
    <e...@4...com>
    Date: 7 Nov 2011 16:08:25 +0200

    On 2011-11-07, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > tak, "resztę" załatwi deflacja.

    Która jest uważana za negatywny czynnik, źle wpływający na rozwój.

    > Przyznam, że nie znam dokładnie sytuacji Japonii.

    Oj no, artykułów w prasie jest mnóstwo.
    (np. http://www.mojeopinie.pl/wrog_nr_1_w_japonii_deflacj
    a_,3,1260392316 )
    Jest to o tyle ciekawy przypadek, że można jego konsekwencje obserwować
    na przestrzeni wielu lat, a nie tylko...

    > Widzę, że:
    > - ich waluta zyskuje wobec USD i EUR
    > http://finance.yahoo.com/echarts?s=USDJPY=X+Interact
    ive#chart1:symbol=usdjpy=x;range=5y;indicator=volume
    ;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=o
    n;source=undefined
    > http://finance.yahoo.com/echarts?s=EURJPY=X+Interact
    ive#chart1:symbol=eurjpy=x;range=5y;indicator=volume
    ;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=o
    n;source=undefined
    > - bezrobocie małe, znacznie niższe niż na "zielonej wyspie" i w USA
    > http://www.stat.go.jp/english/data/roudou/154.htm
    > http://www.tradingeconomics.com/japan/unemployment-r
    ate
    > http://www.tradingeconomics.com/poland/unemployment-
    rate
    > http://www.tradingeconomics.com/united-states/unempl
    oyment-rate

    ... na chwilowych trendach.

    > I wiem, że przez wieki (w tym: wiek elektryczności i pary) ceny
    > spadały i świat się rozwijał (mio to?) w szybkim tempie.

    No nie wiem czy spadały. Przez wieki, to była raczej względnie niska
    inflacja. A niska była, bo było to podyktowane raczej warunkami
    technicznymi ("bicie monet" wtedy to jednak nie takie hop siup jak
    teraz).

    A z innych ciekawostek, papierowy pieniądz w Chinach jest trochę
    jednak starszy. Ciekawa seria artykułów:

    http://www.nbportal.pl/pl/np/artykuly/historia/histo
    ria_inflacji_cz1
    http://www.nbportal.pl/pl/np/artykuly/historia/histo
    ria_inflacji_cz2
    http://www.nbportal.pl/pl/np/artykuly/historia/histo
    ria_inflacji_cz3
    http://www.nbportal.pl/pl/np/artykuly/historia/histo
    ria_inflacji_cz4

    Stoję na stanowisku, że w obecnych czasach, gdzie przepływ informacji
    i płynność rynku jest niesamowita, oparcie się o parytet złota oznacza
    deflację i problemy. Papierowy pieniądz niesie ze sobą zagrożenie
    hiperinflacją, to fakt, ale długotrwała deflacja też nie jest dobrym
    rozwiązaniem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl