  • Data: 2011-11-08 10:47:03
    Temat: Re: Lokata w USD - najwyzej oprocentowana
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-11-08_11:17

    > poczytam

    :-))
    TAK! Czytać, czytać, czytać.

    > A ja: deflacja wynikająca z rozwoju techniki nie jest szkodliwa, a

    Proszę, przeczytaj definicję deflacji... Deflacja dotyczy
    *pieniądza*: "ograniczenie podaży pieniądza na rynku powodujące
    wzrost siły nabywczej pieniądza", i tylko w języku potocznym
    oznacza spadek cen. Jak rozwój techniki może *powodować*
    ograniczenie podaży pieniądza ??? Opanuj się!

    > hiperinflacja to ogromne i realne zagrożenie (przykład: Hitler, który
    > doszedł do władzy w Republice Weimarskiej ogarniętej hiperinflacją,
    > żeby już nie wspominać o utracie majątku przez całe społeczeństwa).

    Jakie to całe społeczeństwa (oprócz niemieckiego) straciły majątek
    wskutek hiperinflacji w republice weimarskiej ?

    > Przykład deflacji, która "zupełnie nie przeszkadza": komputery i
    > elektronika.
    LOL!

    Po pierwsze, mylisz dwa zjawiska, które tylko są podobne i mają
    podobną nazwę. Hiperinflacja i inflacja to nie jest to samo.
    Po drugie, nie ma czegoś takiego jak "deflacja komputerów i
    elektroniki"...

    witrak()
    PS. Nie będę Ci objaśniał, co i dlaczego, nawet jak będziesz mnie
    do tego wzywał - nie mam już siły tłumaczyć Ci cokolwiek...