  • Data: 2003-12-11 08:51:22
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:br79js$i5c$1@topaz.icpnet.pl...
    > br78di$7r5$...@n...onet.pl,

    > Dokladnie. Trzeba sobie zdawac sprawe, ze grupowicze NIE sa typowymi
    > klientami. Pojedynczy ludzie beda "oscylowac" i na tych oczywiscie Lukas
    nie
    > zarobi, natomiast na typowych klientach jak najbardziej.

    Rozwazam tylko klientow internetowych.

    Powiedzmy, ze jestem typowym klientem. Mam pensji 2k PLN i ledwo starcza mi
    na przezycie, a konto jest glowne tak jak bylo do tej pory.
    Co wiecej bank zyska na takim kliencie? Srednio na koncie bedzie 1 KPLN,
    ktory wygeneruje "bardzo duze odsetki" dla banku w porownaniu ze stratami
    banku: wyplaty w bankomatach, bezplatne przelewy.

    Powiedzmy, ze nie bylo glowne a teraz bedzie. Co bank zyskal? Nic tak jak w
    pierwszym przypadku, bo teraz bede wykonywal przelewy, wybieral karta
    (placil nie bede, bo wiekszosc Polakow przyzwyczajonych jest do gotowki
    ;) ). Tu nawet bank chyba stracil.

    Pozostali klienci, ktorzy wala ta zlotowke, nie spelniaja warunkow i nie
    zlikwiduja konta.
    (ilu takich jest?) oraz ci ktorzy zlikwiduja konta. Tylko na tych bank
    zyska. Oby tych bylo najwiecej, bo system lukasa jest przeciazony a moze byc
    jeszcze bardziej :)

    Dla banku jak słusznie uwzglednil to w TOiP najwazniejsi sa klienci majacy
    lokaty-(znizki za prowadzenie takich jest mniejszosc) i klienci kredytowi.
    Ci ktorzy wiaza koniec z koncem bez brania kredytu przynosza IMO straty,
    beda przynosili je nadal a takich jest wiekszosc. Popatrzcie na "swietne"
    wyniki finansowe PeKaO SA i PKO BP bo te banki maja wlasnie typowych
    klientow.

    Wedlug mnie jedynie mbankowi udalo sie do tej pory udowodnic stare
    powiedzenie "ilosc przejdzie w jakosc". Inni chcieli, ale im nie wychodzi,
    chyba, ze zrobili to przed 89 rokiem jak banki na "P" ;)

    Podsumowujac: lukas suma sumarum pewnie zyska, ale mogl zyskac wiecej.