eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-) › Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
  • Data: 2010-07-20 11:01:54
    Temat: Re: "Nowa uniwersalna karta debetowa" do wypłat gotówki z wszystkich kont :-)
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > rachunku karty.
    >
    > Analogicznie w przypadku spłaty należności z wyciągu, w celu uzyskania
    > efektu nienaliczania się dalszych odsetek od transakcji gotówkowych z
    > tego wyciągu wystarczy spłacić odsetki wykazane na wyciągu (i tylko te)
    > oraz kwotę nominalną transakcji gotówkowych. Transakcje bezgotówkowe
    > można spłacić spokojnie w ostatnim dniu grace-periodu. Samodzielne
    > szacowanie odsetek z bieżącego okresu i spłacanie ich przed ich
    > naliczeniem jest już kompletnym kosmosem. :-)
    >
    > Polecam kiedyś potestować sobie na jakichś drobnych kwotach, żeby

    No więc wypróbowałem: jest jednak tak jak pisałem (w odniesieniu
    do transakcji bezgotówkowych) - warto nadpłacić, aby nie naliczały
    się dalej odsetki od kwoty równej już naliczonym odsetkom.
    Spłata zadłużenia powoduje bowiem (sprawdzone dla KISu) od razu
    naliczenie odsetek. Ponieważ jednak kolejność rozliczania jest
    jaka jest, najpierw od kwoty wpłaty zostają odjęte naliczone
    odsetki, a dopiero reszta idzie na spłatę kapitału. W efekcie
    pozostaje niespłacony kapitał, od którego odsetki są dalej naliczane.

    Zatem jeśli nie policzy się od razu, ile trzeba zwrócić łącznie z
    odsetkami, to niespłacenie odsetek powoduje dalej oprocentowanie
    tej niedopłaty.

    Summa summarum: moje rozważanie było niesłuszne tylko w
    odniesieniu do kwot transakcji bezgotówkowych - jeśli ich nie brać
    pod uwagę, trzeba nadpłacać ponad kwotę spłacanego kapitału, bo
    inaczej nie zostaje on spłacony :-)

    witrak()