  • Data: 2009-01-07 09:09:03
    Temat: Re: OFE- musze wybrać bo mnie wylosują
    Od: adp <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Muszę Cię niemiło rozczarować - niby konto jest Twoje, ale środki
    > zgromadzone na nim należą do...
    > zgadnij...
    > no nie do Ciebie! (Wychodzi, że do Skarbu Państwa).
    > Żart?
    > Nie mój, Sądu Najwyższego.

    Slyszalem. To cos jak z mieszkaniem w mieszkaniu spoldzielczym
    (wlasnosciowym). Mieszkanie nalezy do spoldzielni, nie do mnie
    (chociaz zaplacilem za nie). Do mnie naleza PRAWA do tego mieszkania
    (jednak nie jest to prawo wlasnosci). Podobnie z srodkami na koncie
    emerytalnym. Niby nie jest to moja wlasnosc, jednak posiadam PRAWA.

    Wiec badzmy precyzyjni.

    Odwracajac kota ogonem - rownie dobrze nie sa moja wlasnoscia srodki
    zgromadzone w I Filarze (ZUS), ani nigdy do tej pory nie byly (przed
    reforma).

    > Zresztą - czy wiesz co możesz z tymi środkami zrobić?
    > (Zakładając, że POZWOLONO by Ci przejść na emeryturę teraz)
    > A za x lat?

    Moge i musze - pobierac miesieczne dozywotnie wyplaty. Tylko tyle i az
    tyle.
    Jesli nie dozyje emerytury (scislej - wykupienia za zgromadzony
    kapital ubezpieczenia emerytalnego), moge dodatkowo zapisac komus w
    testamencie srodki z OFE (to juz novum).

    > Odpowiadając na pytanie autora - weź OFE z najmniejszą ze złodziejskich
    > prowizji (ZTCP Alianz 4%), a za parę lat możesz zastanawiać się
    > nad zmianą, bo prowizje mają spaść.

    Czesciowo sie zgodze. Tylko ze moge sie zalozyc, ze wiekszosci osob
    juz nigdy wiecej nie bedzie sie chcialo analizowac funduszy OFE i
    robic rewizji tej decyzji, ktora podejma na samym poczatku. Stad ja
    bym apelowal o spojrzenie calosciowe od razu.