eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewuRe: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    From: Robert Kois <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych
    przelewu
    Date: Mon, 28 Sep 2009 08:33:16 +0200
    Sender: k...@h...pl

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:11:57 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nadawca wpisuje informacje takie, jakie posiada. Np. nazwe uslugodawcy
    > i adres np. jego oddzialu. Firma moze miec wiele oddzialow. Informowanie
    > o nich banku nie wydaje mi sie przydatne.

    Ty nie patrz z punktu widzenia swojego czy banku, tylko z punktu widzenia
    KC. Czy bank ignorując dane które podał klient zachowuje należytą
    staranność?

    > To kwestia wewnetrznych procedur. Zdecydowanie nieistotna w praktyce
    > oraz w tym przypadku - domyslam sie ze tytulowe wyludzenie nie bylo
    > zwiazane z zamiana jednej litery.

    To tytułowe to podejrzewam, że podsunięty niby mail z allegro po wygraniu
    aukcji. Ewidentne danie się naciągnąć przez oszusta (jeżeli nie to
    przepraszam).

    > Np. niektore procedury dopuszczaja 3 bledne litery, albo. np. nie wiecej
    > niz 5% calosci. To juz sprawa banku i jego zarzadzania ryzykiem oraz np.
    > cennika. Mozesz przeciez zapytac banku.

    Wiesz gdzie sąd będzie miał wewnętrzne procedury banku?

    PS. Znam taki bank który uznał, że nie będzie sprawdzał wcale, jego ryzyko
    w razie jakichś procesów sądowych, ale widocznie uznali, że nie ma co się
    bawić w wyrafinowane dopasowywanie.
    I nadal pytam po co komu te dane. Sam rachunek pozwala bankowi
    jednoznacznie zidentyfikować odpbiorcę. Wy chcecie by bank odpowiadał za
    błędy nadawcy, ciekawe czemu nadawca sam ma za nie nie odpowiadać.

    --
    Kojer